A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja.
Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.
A kormányablakokban működő NAV-ablakokban ugyanakkor a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség.
A közleményben hangsúlyozzák, hogy a személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival, a gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.
Konkrét ügyek intézéséhez a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.
Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.
Az elektronikusan intézhető ügyekről – a többi között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése -, és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.
Forrás: MTI
#nav #koronavirus #gazdasag #adougyek