A vállalat a pénzügyi stabilizálás szükségességével indokolta a lépést, mivel a járvány idején 75 százalékkal csökkent az utasforgalom.
A társaság két repülőteret üzemeltet a Henri Coanda (Otopeni) nemzetközi légi kikötőt és az Aurel Vlaicut (Baneasa), amelyet csak kisebb üzleti és magángépek használnak.
Tavaly 70 százalékkal csökkent az utasforgalom a tavalyelőtti évhez képest, az idei első negyedévben pedig 75 százalékos visszaesést jegyeztek a tavalyi év első három hónapjához mérten. A légi közlekedésben a különböző országok által bevezetett korlátozások továbbra is kiszámíthatatlanok, így a remélthez képest lassúbb ütemben fog újraindulni a légi közlekedés. Ezért vált szükségessé a költséghatékonyságot növelő intézkedések bevezetése – magyarázta a vállalat.
A vezetőség a dolgozók érdekeit képviselő szakszervezettel folytatott tárgyalásokon két változatot tűzött napirendre, az egyik a rövidített munkaidő bevezetése, a másik a dolgozók egy részének kényszerszabadságra küldése. A felek nem tudtak megállapodásra jutni, hogy melyiket alkalmazzák, ezért az igazgatótanács megbízta a vezetőséget, hogy indítsa el több mint 700 dolgozó kényszerszabadságra küldési eljárását. A vállalatnak mintegy 1500 dolgozója van.
Forrás: MTI
#romania #pandemia #legikozlekedes #kenyszerszabadsag