blank

A szponzorok nem, a sportszergyártók viszont nagyot nyertek a foci Eb-n

blank
blank

Nem kaptak szárnyra a labdarúgó-Európa-bajnokság főszponzorainak részvényei a kontinensviadal ideje alatt, pedig maguk a játékosok is gondoskodtak arról, hogy egyes érintett cégek a figyelem középpontjába kerüljenek.

Cristiano Ronaldo elhíresült Coca-Cola akcióját felkapta a sajtó, de az italcég részvényeinek esését a Világgazdaság szerint mégsem a csapatkapitány egészségtudatos akciója, hanem az osztalékszelvény leesése okozta. Az „ital-gate”-be Paul Pogba révén a Heineken is belekeveredett, de a kóla- és sörpakolgatás nem kavart nagy hullámokat a tőzsdén, a Coca-Cola papírjai mintegy 2,5 százalékkal estek, a holland sörgyártó részvényei pedig egy százalékkal erősödtek a focibajnokság során, ahogyan az amerikai logisztikai óriás FedEx árfolyama is viszonylag stabil maradt az Eb alatt.

A szponzorokkal szemben viszont nagyon jól teljesítettek a sportszergyártók: a többi között a bajnokcsapat mezét is szállító Puma értéke 12 százalékkal nőtt részben az olaszok győzelmének is köszönhetően, a viadal hivatalos labdáját gyártó Adidas befektetői pedig kilenc százalékos hozamnak örülhettek. Az abszolút győztes a kilenc válogatottat öltöztető Nike lett, amely közel negyedével ér most többet, mint az Eb kezdetekor.

Fotó: Wikimedia Commons

#uefa #reszveny #tozsde #szponzoralas