Az új bortörvény augusztus 1-jén lépett hatályba, az új szabályokra való felkészülést egy, 2022. július 31-ig tartó, átmeneti időszak segíti, ennek első felében a szüretnél és az újborok elkészítésénél még a korábbi ügymenetet kell alkalmazni – jelentette be az agrárminiszter.
Az időszak második felében, 2022. január végétől már az új adminisztrációs szabályok lépnek életbe, ezáltal az ágazati adminisztráció informatikai hátterét az ePincekönyv rendszer fogja biztosítani. Ugyanakkor ebben az időszakban az elektronikus adminisztrációs feladatok még fakultatívak lesznek minden ágazati szereplő számára.
2022. augusztus 1-től kezdve a nem kisüzemi bortermelők, valamint a 10 hektárnál több ültetvényt használók, az éves szinten 20 ezer hektoliternél több borászati terméket értékesítő borászatok számára kötelező lesz az adminisztrációs ügyeiket elektronikusan intézni.
Így a központi rendszer alapján azonnal tudni lehet majd, hogy egy adott pincében mennyi és milyen minőségű bor áll rendelkezésre.
A kisebb termelőknél később is megmarad a hegybírónál történő személyes ügyintézés lehetősége.
Fotó: Envato
#boraszat #bortorveny #adminisztracio