Lelki problémákkal küzdenek a frissen felvett brit hallgatók, akik érettségi vizsga nélkül, az osztályzatok alapján kerültek be az egyetemekre.
Nagy-Britannia iskoláiban már második éve maradtak el az év végi és az érettségi vizsgák, a diákokat a tanáraik osztályozták. Egy részük már rég egyetemista, de sokaknak komoly problémát okoz a helyzet elfogadása.
A héten az egyetemekre érkező egyetemisták „csalónak érezik magukat”, mivel nem volt lehetőségük arra, hogy nyilvános vizsgákon „szerezzék meg” az osztályzataikat – áll a Leedsi Egyetem tanulmányában. Ez különösen igaz az egyébként rosszabb tanulókra, néhányukat pedig a lemorzsolódás veszélye is fenyegeti – figyelmeztetett. Az egyetemhez való erős kapcsolódáshoz különösen fontos, hogy egy diák érezze, hogy „megérdemli” a helyét – írja a Psychology Learning and Teaching folyóirat tanulmányában.
„Amikor a diákok nem érzik úgy, hogy jogosan szerezték meg helyüket az egyetemen, „imposztor szindrómát” élnek át, ami mentális egészségügyi problémákat, komoly szorongást válthat, pedig az előzetesen megszerzett osztályzatok bizonyítékul szolgálnak a diákok tanulmányi teljesítményére. Ezeket azonban 2019-hez hasonlóan idén is a tanárok értékelték, és a felvételihez szükséges jegyekről is ők döntöttek Angliában, Walesben és Észak-Írországban. A statisztikák szerint az egyetemre jelentkezők 45 százaléka kapott A/A+ értékelést, míg két éve csupán a diákok 25 százaléka szerzett kiváló osztályzatot.
Aggodalomra ad okot azonban, hogy a diákokat nem értesítették kellő időben a változásokról, és hogy a kormány nemdolgozott ki készenléti tervet. „Nem szeretnénk, hogy ismét lemondják a vizsgákat, de az idei és az elmúlt évek történései alapján józan ész kérdése, hogy jövőre már szülessen egy ilyen terv ” – mondta Julie McCulloch, az Iskolaszövetség igazgatója és több főiskolai vezető. „A diákok és a tanárok megérdemlik, hogy mihamarabb megtudják, hogyan fog ez kinézni, hogy tervezhessenek, ahelyett, hogy a döntéseket ismét az utolsó pillanatra hagynák.”
Az brit oktatási minisztérium ezzel kapcsolatban azt mondta: a vizsgákat jövőre már meg kell szervezni, esetleges könnyítésekkel azoknak a tanulóknak, akik kimaradtak az oktatásból a vírus miatt – írja a The Guardian.
Javasolja azt is, hogy az egyetemek tegyenek intézkedéseket az összetartozás érzésének előmozdítására, különösen a társadalmilag-gazdaságilag hátrányos helyzetű hallgatók érdekében, akiknek az online oktatás miatt eleve nehezebb volt a helyzetük, ezért a Hallgatói Hivatal azt kéri az egyetemektől, hogy több támogatást nyújtsanak azoknak a diákoknak, akik esetleg kevésbé felkészültek, mint a korábbi években felvett hallgatók.
Jamie Halls családjából az első, aki egyetemre jár, biológiai diplomát szeretne kezdeni az Essex Egyetemen: „Magabiztosabban éreztem magam a lezárás előtt. Sok volt a bizonytalanság, hogy a vizsgák megtörténnek -e vagy sem, és ez nagyon nyugtalanító érzés volt. „Úgy érzem, hogy a központi vizsgákat meg kellett volna tartani, mert bár voltak év közben vizsgáink, de ami az osztályzatok összehasonlítását illeti, nehéz tudni, hogy ugyanazon a szinten állunk, ugyanolyan tudással rendelkezem-e, mint mások.”
700 másik jelentkezővel együtt Jamie a nyáron elvégezte az Essex Egyetem felkészítő programját, egy speciális, hathetes online tanfolyamot, amely segítette az új hallgatókat abban, hogy megkezdjék a kurzusokat. „Valóban hasznos volt. Olyan témákkal foglalkoztunk, mint az önálló tanulás és a kritikus gondolkodás” – mondta Jamie. „Hosszú idő telt el az iskolai félév vége óta, és a program segített abban, hogy újra érezzem: várom a folytatást.”
Fotó:
#tovabbtanulas #jarvany #stressz #nagy-britannia