Ahogy a munkáltatói márka gondozása az elmúlt időszakban fókuszba került, a pr-ügynökségek gyakorlatában is felértékelődtek a HR területet támogató kommunikációs aktivitások. Ezek legjobb megoldásait ismerték el az idei HRKOMM AWARD szakmai versenyen, ahol az év ügynöksége címet jelentő HR EXCELLENCE díjat a FERLING nyerte el a döntőbe jutott és ott díjazott kampányok összesített értékelése alapján.
Idén 7. alkalommal hirdették meg a HRKOMM AWARD-ot, amely a hazai HR tevékenységhez kötődő kampányok és kommunikációs aktivitások megmérettetése. A pécsi székhellyel rendelkező, több mint 30 éves PR-ügynökség 4 pályázattal jutott a döntőbe, melyek közül 3 díjat is kapott.
Ahová szívesen járnak be reggelente a kollégák – munkavállalói jóllét a Körber Hungáriánál
Arany minősítést kapott a „Wellbeing a munkahelyen” alkategóriában az „Ahová szívesen járnak be reggelente a kollégák – munkavállalói jóllét a Körber Hungáriánál” elnevezésű projekt, amely a Körber Hungária Gépgyártó Kft. megbízásából készült.
A Körber jelenlegi munkavállalói jólléti programja több éves építkezés nyomán formálódott ki. A wellbeing programot anyagi és más típusú juttatások, céges rendezvények, illetve egyéb lehetőségek évről évre bővülő kombinációja alkotja.
A programok között megtalálható az otthoni munkavégzés lehetősége és rugalmas munkaidő, törzsidő nélkül az erre alkalmas munkakörökben. Életkortól és munkakörtől függetlenül valamennyi munkavállaló számára a törvényben előírtnál több, legalább 25 nap alapszabadság biztosított, minden gyermeket nevelő részesül a rendszeresen megemelt bölcsőde-, óvoda- és iskolakezdési támogatásban. Mindegyik munkavállaló automatikusan részesül élet- és balesetbiztosításban és elérhető számukra egy ingyenes e-bike kölcsönzési program is, amely során a kerékpárokat nemcsak munkába járáshoz, de magáncélokra is használhatják. A gyár éttermében kiváló minőségű és a cég támogatásának köszönhetően rendkívül kedvező árú ételek várják a munkatársakat.
Anyagi juttatásként többféle bónuszt (feltétel nélkül járó nyaralási, őszi, karácsonyi, valamint teljesítményfüggő vállalati) fizet a Körber a kollégáknak. A munkavállalókat bevonják a CSR programok kedvezményezettjeinek kiválasztásába, illetve az önkéntes napok során a tevékenységek kivitelezésében is részt vesznek a körberesek, lehetővé téve ezáltal azt, hogy hatással legyenek a vállalat társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseire.
Szuperhősök villáskulccsal
Nyomtatott anyag alkategóriában bronz minősítéssel díjazták „A Galaxiál Hősei, avagy szuperhősök villáskulccsal” című pályázatot, amely az Axiál Kft. megbízásából készült.
Az AXIÁL Kft. hosszú évek óta a mezőgazdasági gépek értékesítésének, alkatrészellátásának és javításának egyik vezető szereplője a hazai piacon. Utóbbi szolgáltatásuk fenntartásához nagy számban van szükségük képzett és tapasztalt szakemberekre.
Éppen ezért hozta létre az AXIÁL és a FERLING Design üzletága a Galaxiál Hősei képregénysorozatot, amelynek célja a mezőgazdaságban jelenlévő munkaerőhiánya csökkentése, amelynek egyik szegmense az utánpótlás kinevelése. Az általuk készítettet képregények ebben segítenek, lehetőséget adva a fiatalabb generáció megszólítására.
A Galaxiál Hősei című képregények központi szereplői az az agrárgépész csapat, aki előtt nincs lehetetlen: Csipesz, a vagány csaj, Krova, a jóságos „óriás” és Tempó, a főnök. A főhősök a mindennapjaik során mutatják be milyen izgalmas, vidámsággal teli egy agrárgépész élete az AXIÁL-nál. A karakterek sokszínűsége miatt bárki azonosulhat velük, így a gyerekek könnyen megtalálják a kedvencüket.
Arcok a kódok mögött
A Tesco Technology „Tesco’s tomorrow made by you – arcok a kódok mögött” munkatársi sztorikra épülő employer branding kampánya pedig, „a globális, nemzetközi employer branding stratégia lokalizálása” alkategóriában szerzett bronz minősítést. Ez a projekt a FERLING és a Follow the Yellow együttműködésében zajlik.
A Tesco Technology munkatársai a nemzetközi kiskereskedelmi nagyvállalat üzleteiben, háttérrendszereiben és online bevásárlási szolgáltatásainál futó szoftvereket fejlesztenek – többségüket egyelőre csak az Egyesült Királyságban használják, de egyes megoldások, például a Tesco Otthonról szolgáltatás már Magyarországon is elérhető. Idővel minden Tescóban terveznek átállni ezekre a szoftverekre. A budapesti iroda elsősorban tapasztalt, senior szintű IT szakembereket keres, a kampánnyal ezért a körükben népszerűsítettük az itteni lehetőségeket. A fő üzenetek a legújabb technológia, a mérnöki szabadság és az izgalmas projektek – például kassza nélküli üzletek, gráfalapú útvonaltervezők, gépi látással működő önkiszolgáló kasszák – voltak. A kommunikációs tevékenység fő célja így az volt, hogy növeljük az ismertséget és láthatóvá tegyük a Tesco Technologyt, annak tevékenységeit az IT közösségben. A kreatívokon saját kollégák fotóit és gondolatait használtuk – a közeghez illő módon egy kicsit kódolva, az online hirdetések pedig a róluk írt blogbejegyzésekre irányították a kattintókat. Maga a kampány főként online felületeken futott (LinkedIn, Reddit, Google, bannerek, IT szakportálok), emellett a Tesco Technology saját standdal képviseltette magát a Műegyetemi Állásbörzén és a Craft Conference-en. Előbbit Piaggio teherszállító tricikliről osztogatott kávé, utóbbit az alkalomra főzött, egyedi címkéjű sör dobta fel.
Több, mint egy munkahely
A Tesco Business Solutions megbízásából készült – a FERLING és a Follow the Yellow együttműködésében – a „Több, mint egy munkahely: közösség – a Tesco Business Solutions ismertségnövelő kampánya”, amellyel a „közösségépítő megoldások” alkategóriában finalisták lettek.
A Tesco Business Solutions a cégcsoport közép-európai üzleti szolgáltatóközpontja: Magyarország mellett Csehországba és Szlovákiába is dolgoznak pénzügyi, HR, logisztikai és más adminisztratív területeken. A tavaszi ismertségnövelő kampány elsősorban az angolul jól beszélő – és emellett lehetőség szerint csehül vagy szlovákul is tudó – pályakezdőknek és karrierváltóknak szólt, emellett pedig cél volt minél szélesebb körben megismertetni a vállalatot. A TBS több mint egy munkahely, fogalmaztuk meg központi üzenetként, utalva a kollégák közötti csapatösszetartozásra és kölcsönös együttműködésre. Önként jelentkező munkatársak lettek a kampány arcai: az ő fotóik és a munkahelyükkel kapcsolatban megfogalmazott érzéseik köszöntek vissza a grafikai anyagokon internet- és Budapest-szerte. Online és offline eszközöket használtunk párhuzamosan: utcai citylightok, plakátok a metróban, PR cikkek, LinkedIn hirdetések és bannerek mellett a TBS ott volt a Profession Jobverse-en és a HVG Állásbörzén is. A munkatársi fotómegosztós játékon a kollégák büszkén kürtölték világgá, hogy a TBS közösségébe tartoznak.
„Ez a komoly elismerés igazából “csak” a ráadás, hiszen olyan projektekkel neveztünk, és kaptunk díjakat az egyik legrangosabb hazai szakmai versenyen, amelyek ügyfeleinknek már korábban meghozták a várt eredményeket. Jó mulatság, kemény csapatmunka volt.” – nyilatkozta Zubán Zoltán, a FERLING Kft. ügyvezetője.