Az Energiatakarék már egy podcast műsorral is büszkélkedhet: a Világos, mint a Nap! adásaiban a napelemekkel kapcsolatos tévhitek eloszlatása és az ismeretterjesztés a cél.
Az Energiatakarék csapata több, mint 10 éve van jelen a napelemek piacán, ahol komplex tervezéssel és ügyintézéssel teszik lehetővé, hogy az ügyfél – minden szükséges információ birtokában – felelős döntést hozhasson napelemes beruházása során. Az igények felmérésétől, a napelemes rendszer ingyenes megtervezésén, engedélyeztetésén át a napelemek telepítéséig és üzembe helyezéséig mindent egy kézben látnak el.
Most ez a szakértői csapat a minden második szerdán új epizódokkal jelentkező podcastukban, az első évadhoz hasonlóan, a napelemes rendszerek megtérülésével, technológiai aktualitásokkal és használati tippekkel ismerteti meg a hallgatóságot. A két műsorvezető adásról adásra a középpontba helyezi az energiamenedzsment eszközeit, az okos technológiákat, a hosszú távú gondolkodást és a napelemek fenntarthatóságát is.
A jelenlegi jogszabályi környezet a korábbinál kedvezőtlenebb feltételeket teremt a napelemes rendszerek tulajdonosainak és a leendő beruházóknak egyaránt. A népszerű tévhitekkel ellentétben azonban továbbra is megéri a napenergia: a szakértők ezeket a tévhiteket új megvilágításba helyezik, hogy így segítséget tudjanak nyújtani azoknak, akik elvesztek a napelemes hírek és szabályok kusza világában. Az Energiatakarék szakrétői, Kujáni Péter és Ragoncza Ádám a második évad során immár nem kérdésekre válaszolnak, hanem riporterként mutatják meg magukat. Az új évadban ismert vendégek is felbukkannak majd, a legfrissebb részekért érdemes követni a YouTube, Spotify, Apple podcasts vagy Google podcasts felületeket. Itt a korábbi adások is elérhetőek és bármikor újrahallgathatóak.
Miért is érdemes egy napelemes rendszer mellett dönteni? A podcast adásokban erre a kérdésre is keresik a választ. Összefoglalva: a megújuló energia otthoni hasznosításának legegyszerűbb és leggazdaságosabb, módja a napelem. A Nap emberi léptékkel mérve kimeríthetetlen, teljes mértékben megújuló és zöld energiaforrás. Bármennyit hasznosíthatunk belőle, nem fog elfogyni és nem fog hiányozni máshonnan. A napelemmodulok működéséhez nincs szükség tüzelőanyagra, sőt, karbantartást sem igényelnek. Emiatt ez az elektromos energia előállításának leginkább környezetbarát módja.
Az Energiatakarék csapata komoly szakmai tudással rendelkezik, amit nemcsak a podcast adások során mutatnak be. A tőlük kapott, személyre szabott árajánlat több mint egy szám. Részletesen bemutatják, hogy a végső napelem ár milyen tételekből tevődik össze. Emellett felhívják a figyelmet, ha egyéb beruházásokra van szükség a telepítés előtt. Az ajánlat a költségek mellett tartalmazza a napelemes rendszer várható éves termelését és ennek időbeli eloszlását, ami segítséget nyújt az energia felhasználásának tudatos tervezéséhez.
A korábbi podcast adásokban szó volt a különböző elszámolási módokról is. A jövőre várható havi szaldós és bruttó elszámolás mellett már nem lesz lehetőség a villanyszámla kiváltására és lenullázásra. Ettől függetlenül a lakossági és vállalati napelemes rendszerek telepítése egyaránt jó döntés: tudatos energiafelhasználással, az önfogyasztás maximalizálásával megtérül a beruházás.
Aki – akár a podcast hatására – kíváncsi, számára milyen előnyöket hozna a napenergiára váltás, akkor a napelemes kalkulátor segítségével már akár az otthon kényelméből is ki lehet számolni a fogyasztási adatokból, hogy mekkora rendszerre lehet ehhez szükség. Az Energiatakarék szaktanácsadói készséggel adnak tájékoztatást, hogy az elképzelt napelemrendszer elemeinek és telepítésének nagyságrendileg mekkora lesz a költsége. Ez egy tájékoztató árat jelent első körben. Ebben a cikkben bővebb információ olvasható arról, hogy miből állnak össze a napelem árak.
A FERLING Kft. szakértő csapata gondoskodik az Energiatakarék podcastcsatornájának kezeléséről, és részt vállal a műsor népszerűsítésében a social media felületeken és a hirdetések menedzselésével. Mindezek mellett az egész vállalatra vonatkozó marketingkommunikációs tanácsadás, akciótervek kidolgozása, közösségi média felületek menedzselése, hírlevél készítése, hirdetések kezelése és különböző sajtóközlemények, webszövege írása tartozik a feladatkörükbe.