Toborzás
Toborzás

Hogy maradhatsz fent a többcsatornás toborzás rostáján?

Nemcsak a munkát kereső számára fontos, hogy megtalálja új helyét, hanem a cégeknek is. A megfelelő jelentkező eredményesebb felkutatásához többcsatornás toborzás is hozzájárulhat.

A HR munkatársak érdeke és célja, hogy minél hamarabb megtalálják az üres pozícióra a legmegfelelőbb személyt. Sok vállalat azonban a jelöltek felkutatásához egyetlen egy csatornát használnak csak, pedig a többcsatornás megoldás sokkal hatékonyabb lehet.

A többcsatornás toborzás lényege

Egy toborzási stratégiáról van szó, amely során a vállalat különböző forrásokat és platformokat használ annak érdekében, hogy minél több és változatosabb jelölthöz jusson el. A cél nem más, minthogy a toborzási csatornák kombinálásával a lehető legjobb és legszélesebb körű jelöltbázist érjék el, valamint, hogy minden releváns célcsoportot megszólítsanak. Ebbe beletartoznak a frissdiplomások és a tapasztalt szakemberek ugyanúgy.

A több csatorna

Digitális csatornák

Kihasználják a kimondottan álláskeresésre létrehozott portálokat. Ugyanakkor igénybe veszik azokat a közösségi média felületeket, amelyeken amúgy is aktívan jelen vannak, így szóba kerülhet a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a Tiktok. A cég saját weboldalán is meghirdeti a megüresedett pozíciókat és ugyanezen a helyen a jelölt információkat is talál a cégről.

Hagyományos csatornák

Az ideális jelölt megtalálása érdekében kihasználhatják az állásbörzék, a nyomtatott média lehetőségeit. Sőt, a vállalatok az alkalmazottakat is arra ösztönözhetik, hogy kutakodjanak szűkebb vagy tágabb környezetükben és ajánljanak ismerősöket az üres helyre.

Speciális toborzási megoldások

Speciális fejvadász cégek és toborzó ügynökségek segítségével olyan jelöltekre is rábukkanhatnak, akik speciális, az adott vállalat profiljába beleillő tudással rendelkeznek, esetleg felkutatják a nehezen elérhető személyeket is.

Ma már idehaza is ismert és talán egyre nagyobb alkalmazást élveznek majd az automatizált toborzó rendszerek. Az ATS-ről bővebben ITT olvashatsz.

Passzív jelöltek elérése

A kapcsolati tőke kiaknázása nemcsak álláskeresés során vethető be, hanem az ideális új munkavállaló megtalálásakor is.

A többcsatornás toborzás előnyei

A több csatorna több potenciális jelöltet jelenthet, ráadásul ebbe nemcsak az aktív álláskeresők tartoznak bele, hanem a passzívak is. Vagyis azok, akik nyitottak a váltásra, de alapvetően nem keresnek új munkahelyet.

A különböző csatornák segítségével változatosabb jelöltbázis célozható meg, valamint ezek kombinálásával felgyorsítható a toborzási folyamat és pontosítható a jelöltek elérése. Ugyanakkor ez a többszintű megoldás a munkáltatói márkát is erősítheti és vonzóbbá teheti a jelöltek számára.

A kihívások

A cégek egy nagy hányada azért választja az egycsatornás megoldást, mert alacsonyabb költségekkel bír. Kétségtelen, a több csatorna használata nagyobb költségeket vonhat maga után és a csatornák összehangolása is bonyolultabb, időigényes és akár speciális hozzáértést is igényel. Azzal is számolni kell, hogy a nagy elérés olykor inkább mennyiségben, mint minőségben mérhető.

Mire figyeljenek a jelentkezők a többcsatornás toborzás során?

Ne az évekkel korábban megírt önéletrajzát használja, hanem azt alakítsa az álláshirdetéshez. Ügyelj arra, hogy minden adat legyen friss és pontos, ugyanígy az elélhetőségeidet is ellenőrizd. Ugyanez vonatkozik a motivációs levélre is.Az legyen tömör és lényegre törő.Érdemes alaposan tanulmányozni az álláshirdetést és az ott szereplő kulcsszavakat mindenképp szerepeltesd a dokumentumaidban azért, hogy az automatizált toborzási rendszerek rostáján fennmaradjon.

Érdemes portyázni az adott vállalat honlapján, hogy a motivációs levél minél inkább megnyerő üzenetet közvetítsen rólad a leendő munkaadója felé.

A közösségi média felületeken való tartalmait böngészd át, és ha olyat találsz, amely rossz benyomást kelthet a leendő munkavállalóban, azokat érdemes törölni. A LinkedIn-profil legyen naprakész és a friss adatok, új tapasztalatok mindenképp jelenjenek meg ott is.

Bármilyen módon megtörténik a kapcsolatteremtés, a jelentkező legyen mindig pozitív, lelkes, felkészült és udvarias. Ha a személyes beszélgetésig – legyen az interjú vagy telefonos beszélgetés – is eljut, akkor legyen felkészült, udvarias.

Aki nyomot akar hagyni a HR-esekben, az bátran küldhet egy köszönetét kinyilvánító e-mailt az interjú után. Ám, ha a megbeszélt időn belül nem kap semmilyen értesítést, egy udvarias érdeklődéssel felveheti a kapcsolatot a munkaadóval.

Szerző: Rónai Márta
Kép: Pexels