Call center
Call center

Íme 5 készség, amelyre egy call center munkatársnak szüksége van

blank
blank

Számít neked, hogy egy boltban vásárolva milyen az ott uralkodó hangulat és milyen a kiszolgálás? Nos, a call center munkatársai is befolyásolják egy cég megítélését, ezért nem mindegy, hogy ki és hogyan kommunikál.

Egy jó call centeres jelentős hatással van a cég arculatára és az ügyfélkapcsolatok minőségére

A jól képzett és empatikus ügyfélszolgálati munkatársak segítenek az ügyfelek problémáinak gyors és hatékony kezelésében, ami pozitív visszajelzést és hűséget vált ki az ügyfelekből.

Sok esetben azügyfelek legelőször az ügyfélszolgálaton keresztül kapcsolódnak egy céghez, így a call center munkatársainak viselkedése és problémamegoldása közvetlenül hat a cég megítélésére.

Egy jó call centeresek gyorsan kezelik a hívásokat és precízen dolgoznak. Ez ügyfél számára azt jelenti, hogy kevesebbet kell várakoznia, ám a vállalat is több ügyfelet képes kiszolgálni egy adott idő alatt.

Ha az ügyfelek pozitív tapasztalatot szereznek ilyen módon, nagyobb valószínűséggel maradnak a cégnél és ajánlják azt másoknak is. Hosszú távon növeli a vállalat bevételeit és stabilitását.

Összességében egy jó call centeres létfontosságú ahhoz, hogy a cég professzionális és ügyfélbarát képet sugározzon, valamint hatékonyan építse az ügyfelek bizalmát.

Ahhoz, hogy mindez teljesüljön, szükség van olyan telefonközpontos munkatársakra, akik megfelelő készségekkel rendelkeznek.

Egy jó call centeres tulajdonságai

Kommunikációs készség

Képesnek kell lennie egyértelműen és udvariasan kommunikálni, hogy az ügyfél pontosan megértse az információkat és utasításokat.

Aktív hallgatás

A szükséges információk átadásán túl azonban nagyon fontos, hogy képes legyen teljes figyelmet szentelni az ügyfél mondandójának, hogy megértse az igényeit és a problémáit, és ez alapján megfelelő választ adjon.

Problémamegoldó képesség

Gyorsan fel kell ismernie az ügyfelek problémáit és hatékony, személyre szabott megoldásokat kell kínálnia.

Türelem

Sokszor olyan ügyfelekkel kell foglalkoznia, akik türelmetlenek vagy elégedetlenek, dühösek, ezért rendkívül fontos a higgadtság és az empátia.

Stresszkezelés

A call centeres munkája igen sokrétű lehet, mindez gyakran nagy nyomást és terhelést jelent. Éppen emiatt fontos, hogy jól tudja kezelni a stresszt és megőrizze a profizmusát.

Multitasking

Sokszor egyszerre kell beszélnie az ügyféllel, jegyzetelnie és információt keresnie, így fontos a párhuzamos feladatvégzés képessége.

Technikai ismeretek

Ismernie kell a call center rendszereit és azokat az eszközöket, amelyekkel dolgozik, hogy gyorsan és hatékonyan tudjon segíteni az ügyfeleknek.

Időgazdálkodás

Mivel több ügyfelet kell kiszolgálnia adott idő alatt, jól kell tudnia beosztani az idejét és hatékonyan lezárni a hívásokat.

Szerző: Rónai Márta
Forrás: Evolve IP
Kép forrása: