Kinek és mikor ajánlott a munkaerő-közvetítés? A vállalatoknak egyáltalán érdemes külső toborzó cég segítségét kérni? Milyen előnyei vannak és létezik bármiféle garancia a munkájukra?
Ahhoz, hogy egy vállalkozás gördülékenyen működjön nagyon fontos, hogy a cégek megtalálják a megfelelő munkavállalókat az adott pozíciókra. Az álomcsapat összehozása azonban nem mindig egyszerű feladat. Még akkor sincs könnyű dolga a vezetőknek, ha már egy meglévő csapatba szeretnének új embert találni.
Tű a szénakazalban?
Mondhatnánk, hogy a jó munkavállalót megtalálni, olyan mintha valaki tűt keresne a szénakazalban. Valójában csak arról van szó, hogy minden cég életútja, kultúrája és igénye teljesen más. Éppen ezért a keresés során is ezeket érdemes figyelembe venni. Ahhoz, hogy az adott vállalat rátaláljon a megfelelő munkavállalóra, érdemes lehet külső segítséget kérni, azaz bevonni egy munkaerő-közvetítő céget. Egy profi munkaerő-közvetítő vállalati profilra szabott segítséget nyújt a vállalkozásoknak a humánerőforrás-szolgáltatás területén. Bár tény, hogy minden cég más és más, de ha a kitűzött cél irányába megfelelő támogatással indulnak el, akkor sokkal biztosabb lesz a sikeres megérkezés is.
Mikor nincs szükség munkaerő-közvetítésre
Ez kicsit úgy tűnhet, mintha magunk ellen beszélnénk, pedig nem erről van szó. Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk a munkaerő-közvetítés folyamatáról, akkor fontos megemlítenünk azokat a helyzeteket is, amikor nincs szükség külső segítség bevonására. Greguss Csaba, a Jobcapital operatív vezetője úgy véli, hogy azon cégek esetében, ahol a belső toborzási csapat is megtalálja az új munkaerőt, sikerül felépíteni egy erős munkáltatói brandet és a beérkező jelentkezőkből, ajánlásokból, ismertségi körből érkezik elég jelentkező, akkor toborzási segítség nélkül is boldogul a vállalat.
Ennél olcsóbb és nagyobb kötőerővel bíró megoldás nem létezik. Ha ez még nem működik, akkor ennek kialakításába érdemes időt és energiát fektetni.
Miért éri meg professzionális segítséget kérni?
Egy humánerőforrás-szolgáltató céggel kötött partneri kapcsolat hosszú távon is nagyon jövedelmező lehet az adott cég számára. Hiszen bevonásukkal számos teher kerülhet le a vállalatvezetők válláról. Legyen szó akár az eszköztár kialakításáról, a potenciális munkavállalók megtalálásáról vagy az interjúztatási folyamatról, a munkaerő-közvetítő sok területen nyújthat segítséget. Fontos tudni, hogy egy megbízható HR szolgáltató vállalkozás profi szakemberekkel dolgozik együtt. Folyamatosan követik a változó piaci tendenciákat, képben vannak a jelenlegi gazdasági helyzettel, valamint a folyamatosan változó technológiákkal és trendekkel. Mindez azt jelenti, hogy a cégek egy olyan dedikált szakembert kapnak maguk mellé, aki maga is folyamatosan szondázza a piacot, ez pedig nagyon fontos, hiszen így a cégek gyakorlati, naprakész ismereteket fognak kapni. Mindez egyébként maradéktalanul igaz a Jobcapital teljes működésére is.
Garanciák
Arról pedig már nem is beszélve, hogy a közvetített munkavállaló személyéért, sőt akár a teljesítményéért is egy, a munkájára igényes HR-szolgáltató egy adott pontig garanciát is vállal. A cég és a munkaerő-közvetítő közti kapcsolat egyértelműen a bizalomra épül, ez a kulcsa a hosszú távú sikeres együttműködésnek.
Greguss Csaba úgy véli egy cég számára azért éri meg munkaerő-közvetítő segítségét igénybe venni, mert bár elsőre drágának tűnhet a munkaerő-közvetítés, hosszabb távon rendre kiderül, hogy ez a befektetés megtérül.
“Érdemes a számok mögé nézni. Egy hét számjegyű munkaerő közvetítési számla kontra egy munkatárs 3-6 hónapig történő kiesésének költsége sokszor az előbbi felé billenti a mérleg nyelvét. Különösen, ha a nem professzionális kiválasztás eredményeképpen próbaidő alatt az új kolléga továbbáll, vagy elküldeni kényszerülünk, ez az időszak tovább nő. A hiányzó kolléga feladatainak a többiekre történő átháritása pedig, akár további felmondást is előidézhet. A professzionális toborzás és kiválasztás többszörösen is megtérül.”
Mindent összevetve tehát azért lehet igazán előnyös egy ilyen együttműködés, mert a partner cég rendelkezni fog minden olyan eszközzel és know-how-al, ami a cégek számára ideális lehet a tökéletes munkavállaló felkutatásához, megtaláláshoz. A partnerség ideje alatt pedig az adott cég is rengeteg mindent tanulhat és tudhat meg a saját vállalatát illetően, egyebek között a piacon betöltött szerepéről, de akár arról is, hogy mik azok a valós igények alkalmazotti oldalról, amiket érdemes lehet biztosítani a leendő kollégáknak.
Forrás: Jobcapital
Fotó: Freepik