Média1.hu Brandfestivallal közös Trendreport sorozata részeként ezúttal Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing igazgatóhelyettese ajánlja olvasóik figyelmébe az egyik izgalmas trendet és mondja el tapasztalatait az emberi erőforrás szerepével kapcsolatban.
A jelenlegi változó üzleti környezetben a kommunikációs értéklánc minden szereplőjének megfelelően válaszképesnek kell lennie. Ennek egyik alapvetése a tudásba, a szakemberekbe való befektetés. A vérzivataros időkben mindig felértékelődik az emberi erőforrás szerepe, hiszen sikert csak jó emberekkel lehet elérni. Nagy a verseny a produktív és belülről motivált munkavállalók kegyeinek megszerzéséért.
Laszlo Bock „A Google titok” című könyvében kifejti, hogy
míg a munkaerő 70-80 százaléka általában az átlag alatt teljesít, addig a felső 1 százalék azonban az átlag tízszeresét termeli.
Nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen arányban sikerül tényleg kiváló embereket felvenni. Iparági konszenzus, hogy érdemes felvenni T-típusú embereket. A „T”-betű vízszintes vonala arra utal, mennyire széles körűek az ember tapasztalatai, a függőleges pedig arra, hogy mennyire mély ismeretei vannak egy bizonyos (szak)területen.
Jelen helyzetben a márkatulajdonosoknak más kompetenciákra, jóval több tanácsadásra van szükségük, ezért a kommunikációs tanácsadó cégeknek elemi érdekük, hogy
hr-oldalról ne költséghatékonyan szervizeljék az ügyfeleiket, hanem olyan szenior munkatársakat alkalmazzanak, akik önálló tanácsadó partnerei tudnak lenni.
A legújabb trend, hogy a cégek „Talent Sherpát” alkalmaznak, akinek az a feladata, hogy megtalálja a tehetségeket a vállalatban és előmozdítsa a tudásuk leghatékonyabb alkalmazását, továbbképzését, ha szükséges.
Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing igazgatóhelyettese szerint:
„A versenyt még sokáig a szürkeállomány fogja vívni. A technológiai fejlődés egy vállalat számos területét érinti, Ez igaz egy FMCG cégre is, ahol gyakorlatilag minden területre beszivárog az automatizáció. Kulcsfontosságú azoknak az embereknek, kollégáknak a megtalálása és megtartása, akik a rájuk bízott erőforrásokat, legyen az egy termelő gép, vagy egy márkaoldal, a megfelelő szakértelemmel tudják kezelni. Mint ahogy a kommunikációs eszközök, úgy az egyes berendezések is egyre összetettebbek, megfelelő használatuk több tudást, tapasztalatot igényel és fontos, hogy ezt a tudást meg is tudjuk újítani. A munkáltató szerencséje, ha egy olyan munkatársat talál, aki a T-betű vízszintes vonalát megfelelően szélesre »húzza«, azonban az már a munkaadó feladata, hogy a szárat minél mélyebbre tudják rajzolni a kollégával/kollégákkal közösen. Kulcsfontosságú lesz a jövőben a kollégák képzése és a trendek bemutatása, legyenek a vállalati hierarchia bármely szintjén.”
A Media1.hu Trendreport rovatának támogatója a Republic Group, a Trendreport című kiadvány készítője és a Brandfestival konferencia szervezője. Az írást a Média1.hu hozzájárulásával közöljük.
Forrás: Media1.hu
Fotó: Envato