A vállalatok fennmaradása érdekében számos ponton komoly intézkedéseket kell bevetni. A munkáltatói márkaépítés nem csak egy hangzatos kifejezés, hanem az adott cég jövőjét befolyásoló tényező.
A munkáltatói márkaépítés (employer branding) a vállalat azon tevékenységeit és stratégiáját foglalja magába, amelyek a cég pozitív megítélésének kialakításában és annak fenntartásában játszanak szerepet. Ezzel építhető ki egy olyan munkahely, amely kívánatos a meglévő és a leendő munkavállalók számára és kulcsfontosságú megkülönböztető tényező a versenytársak között – írja a MyStaff is.
Fontos, de mitől válik kiemelkedővé?
Nem kétséges, hogy cél a jó megítélés kialakítása, de mindez akkor valósulhat meg, ha több szempont is érvényesül.
Az employer branding akkor lesz kiemelkedő, ha hiteles és tükrözi a valós vállalati kultúrát. Ha egy cég olyat ígér, amit nem tud teljesíteni a belső folyamatok, munkakörnyezet vagy vezetési stílus terén, az ront a hitelességen.
Munkavállalói szempontból talán az egyik legfontosabb, hogy támogató, befogadó és fejlődésorientált munkakörnyezetben dolgozhasson. A munkavállalói élmény tehát kulcsfontosságú és ebbe ugyanúgy beletartozik a jó kommunikáció, a megfelelő juttatási rendszer és a munka-magánélet egyensúlyának tiszteletben tartása.
Ugyancsak nagy szerepe van annak, hogy a vállalat modern eszközöket és technológiákat használjon, amelyek megkönnyítik a munkavégzést. Az innováció vonzó a fiatalabb generációk számára, akik a technológia-orientált munkahelyeket keresik.
Az erős munkáltatói márkaépítés fontos aspektusa, hogy világos küldetéssel és értékekkel rendelkezzen, amelyekkel a munkavállalók is tudnak azonosulni.
Az elköteleződés szempontjából az is mérvadó, hogy a meglévő és a leendő dolgozók is láthassák a fejlődési, előrelépési lehetőséget.
A befogadó és sokszínű munkahelyi közösség szimpatikussá teszi az adott céget és a sokféle látásmód, szemlélet a kreatív gondolkodásnak kedvez.
Az employer branding nem lehet eredményes, ha a visszajelzéseket nem kezelik megfelelően és a döntési folyamatokból teljesen kivonják a dolgozókat.
A közösségi média nemcsak az új információk közvetítésére alkalmas felület, hanem a rendszeres online megjelenés segíti a cégek minél jobb megismerését.
A munkáltatói márkaépítés és a versenyképesség
Nem elég mondani, csinálni is kell. Ha már van egy erős, kiforrott emloyer branding, az a vállalat egészére pozitív hatással van. Méghozzá…
- Hatással van a tehetségek bevonzására,
- A jó vállalati hírnév kialakítására,
- Az ügyfelek elégedettségére,
- Jobb arányú a dolgozók lojalitása, ezáltal csökken a toborzás költsége,
- A fentiből következik, hogy pénzügyi előnyökkel jár,
- Jobb teljesítményt nyújt,
- Versenyelőnnyel jár az adott szektorban.