A gyermeknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka a játékkereskedőknél, a pandémia miatt azonban a tavalyi és az idei évben a boltok húsvéti “offline” kiesett, így a karácsony után most volt a legnagyobb forgalom a játékboltokban.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak gyermeknapi meglepetést az idén, ami kissé meghaladja az előző évit, ebben az időszakban pedig éves forgalmuk 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.
A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést. A kutatásban résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forint közötti értékben vásárol gyermeknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.
A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-vel közölte: többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a 3. legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében, illetve a 3. legforgalmasabb időszak a játékboltokban. A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is teljesen kiesett az offline térben, így a gyereknap a 2. legforgalmasabb ünnep lett.
Forrás: MTI
#kereskedem #ujranyitas #gyermeknap