A magyarok 63 százaléka szerint a közösségi média jelentette a fő kapcsolattartási lehetőséget a világjárvány alatt – közölte a Kaspersky globális kiberbiztonsági vállalat a megbízásából készült kutatás eredményét.
A felmérés szerint a magyarok 10 éve viszonylag aktívak a közösségi médiában, a lakosság csupán 3 százaléka nem használja ezeket a platformokat. A közösségi médiát használók átlagosan napi 1-2 órát töltenek el az interneten. A világjárvány befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatának gyakoriságát, a megkérdezettek 40 százaléka többször használta a közösségi médiát, mint a világjárvány előtt.
A kutatás alapján 78 százalék a közösségi médiát elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, 63 százalék szórakozásra, 59 százalék érdekes témák követésére, 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta, de gyakori volt az, hogy munkahelyi okokból volt szükség az ilyen típusú online jelenlétre.
A kutatás kimutatta azt is, hogy a legkedveltebb csatorna a Facebook, ezt követi a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp. Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi oldal, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59 százaléka a felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol az oldalon.
Fotó: Envato
Forrás: MTI
#jarvany #internet #felmeres #facebook