blank

Felmérés: A rugalmas munkaidő, a kommunikáció és az emberi kapcsolatok a legfontosabbak

blank
blank

Jó kommunikáció a főnökkel, jó személyes kapcsolat a munkatársakkal, és rugalmas munkaidő kell ahhoz, hogy a magyar munkavállaló jól érezze magát a munkahelyen és elkötelezettek legyenek a munkáltató iránt – többek között ez is kiderült a Profession.hu és a Boston Consulting Group közös felméréséből.

A kutatás azt vizsgálta, hogyan hatott a koronavírus a munka világában. A felmérésből az derült ki, hogy felértékelődött a kommunikáció és a munkaszervezés szerepe. A munkavállalók a változatos kommunikációs lehetőségeket (az online megoldásoktól a munkatársakkal való telefonálásig), a kommunikáció gyakoriságát, és a felettesek kapcsolaterősítő magatartását tartják jelentős befolyásoló tényezőnek.

A munka iránti elkötelezettséget az növeli, ha jó a kapcsolat a kollégákkal és a felettessel, illetve, ha elismerik a sikeres munkát. A szervezet iránti elkötelezettséget a felettesek hozzáállása határozza meg – a kommunikáció és a munkatársak támogatása a döntő e tekintetben.

A fehérgalléros munkakörökben prioritás lett a rugalmas munkaidő, és az, hogy a munkavállaló megválaszthassa a munkavégzés helyét.

Fontos emellett a munkakörnyezet, a munkáltató által biztosított home office csomag, és előtérbe kerültek a munkáltató által biztosított egészségügyi szolgáltatások, illetve a sportolási lehetőségek támogatása is.

A munkáltatók is fontosnak tartják a rugalmas munkaidőt, a felettessel való rendszeres kommunikációt és az egészségügyi szolgáltatások támogatását. Azonban a munkáltató számára fontosabb a fizikai jelenlét a munkahelyen, mint a munkavállalóknak.

A felmérés online kérdőíves adatfelvételi módszerrel készült tavaly októberben.

#felmeres #munkaeropiac #koronavirus #rugalmasmunkaido #homeoffice #munkahelyijollet