sick young woman suffering from headache at workplace

Keresőképtelenség igazolása – hogyan?

blank
blank

Többször változtak idén a keresőképtelenségre vonatkozó jogszabályi rendelkezések. Új típusú keresőképtelenségi igazolást kell kiállítani, továbbá kevesebb keresőképtelenségi kód alkalmazható, és kisebb mértékben, de módosultak a keresőképtelenség felülvizsgálatának szabályai is. – írja az adozona.hu.

Január 1-jétől módosult a 102/1995. kormányrendelet keresőképtelenség igazolására vonatkozó szabálya. Az új rendelkezés szerint a keresőképtelenség okát a 2. paragrafus (1) bekezdésének a)–c) pontjaiban megjelölt orvos a biztosított dokumentációjában rögzíti, továbbá kiállítja az 5. számú melléklet szerinti “Orvosi Igazolás a keresőképtelen állományban tartásról” elnevezésű nyomtatványt.

Ha a keresőképtelenségi állomány a két hetet meghaladja, a nyomtatványt legalább kéthetenként kell kiállítani, és a biztosított részére átadni. Az 5. számú melléklet szerinti igazolást az orvos munkahelyi és személyi orvosi bélyegzője olvasható lenyomatával, valamint aláírásával ellátva és a rendelő címét feltüntetve kell a beteg részére átadni.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy január 1-jétől tartós keresőképtelenség esetén, azaz, ha a keresőképtelenségi állomány a két hetet meghaladja, az új keresőképtelenségi igazolást (Orvosi Igazolás a keresőképtelen állományban tartásról) kell legalább kéthetente kiállítani és a biztosított részére átadni.

Az új igazoláson már nem szerepel sorszámozás, ezért az államkincstár tájékoztatást adott ki arról, hogy nem kötelező a nyomdai úton előállított igazolások használata. Az orvosok, egészségügyi szolgáltatók előállíthatják a fenti igazolást számítógépen, normál papírra kinyomtatva is, ha az így előállított igazolás tartalmát tekintve mindenben megfelel a nyomdai változatnak.

Forrás: adozona.hu

#munkaltato #keresokeptelenseg #egeszsegugy #munkajog