A magyarok fele kávézik munkahelyén. Minden második ingyen van.
Becslések szerint a világon naponta több mint 2 milliárd csésze kávét isznak az emberek, a legtöbbet a skandinávok, miközben Afrikában és Közép-Amerikában alig fogyasztják; a magyarok a mezőny közepe táján találhatók, közülük minden második a munkahelyén is kávézik.
Minden 2. magyar kávézik a munkahelyén
A nemzetközi statisztikák szerint a legnagyobb kávéfogyasztók a finnek, ők évente fejenként átlagosan 12 kilót használnak fel, miközben a világon a legnagyobb termelő országban, Brazíliában csak 5,3 kilót, s ezzel 24. a listán. A magyarok az 56. helyen állnak 3,1 kilogrammos fogyasztással, A térségben a csehek, a szlovákok, a szlovének, a szerbek és a horvátok is megelőzik a magyarokat.
A Costa Coffee és a GKI Digital, felmérve a magyarországi munkahelyi kávézási szokásokat, megállapította: minden második munkavállaló munkavégzés közben is kávézik. A munkahelyen kávézók fele számára a munkáltatója ingyen biztosítja a kávét, a többiek maguk veszik vagy viszik be napi adagjukat.
A jó munkahelyi kávé elvárás lett az elmúlt években
A válaszadók 73 százaléka ezt kifejezett fontosnak tartja a jó minőségű feketét. A válaszadók 45 százaléka rendszeresen kávézik napközben a munkahelyén, míg az otthoni kávézásra minden második válaszadó havonta mintegy 3000 forintot, 38 százalékuk pedig ennél is többet költ, addig a munkahelyen is kávézók több mint felénél ez egyfajta juttatás és nem kell érte fizetni. Az ingyenes lehetőséggel azonban nem mindenki él, csak 41 százalékuk használja ki, a többiek inkább a saját ízlésviláguknak és minőségi elvárásaiknak megfelelő kávét részesítik előnyben. A kutatásban résztvevők mintegy negyede maga viszi az alapanyagot a munkahelyére és ottani géppel készíti el, minden 10. válaszadó pedig a kész kávét viszi termoszban magával minden nap.
A Costa Coffee közölte, a különböző napszakokban más kávét fogyasztanak a dolgozók: a munkahelyeken a reggeli időszakban az erősebb, eszpresszó típusú kávét (86 százalék), míg az ebédet követő délutáni órákban inkább cappuccino-t (53 százalék), illetve ebben az időszakban népszerű a latte macchiato (56 százalék) és az ízesített kávé (74 százalék) is.
Fotó: Envato
Forrás: MTI
#kavezas #felmeres #cafeteria #munkahely