blank

Kimagasló bevétellel zárta a negyedévet a Google

blank
blank

Az Alphabet, a Google anyacége, mind a forgalom, mind a nyereség tekintetében kitűnő 3 hónapot tudhat maga mögött: éves összevetésben a  hirdetésekből származó bevétel több mint kétharmadával bővült.

Mivel a digitális reklámpiac meghatározó szereplőjének számít a Google, az mmonline.hu szerint sokat elárul az ágazat helyzetéről, hogy milyen eredményeket ért el a cég. Az Alphabet által közzétett adatok alapján a már korábban jelzett fellendülés a digitális hirdetési szektorban egyértelmű.

A Google 50,4 milliárd dollárnyi hirdetési bevételt szedett össze a második negyedévben, ami kétharmadával múlja felül az egy évvel korábbit. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy 2020 második negyedéve a COVID-járvány kiteljesedése miatt korántsem tekinthető átlagos időszaknak és még az átmeneti megtorpanás, illetve visszaesés minden területen érződött.

A legnagyobb tétel a keresésekhez kapcsolódó reklámokból jött, 35,8 milliárd dollár, szemben az egy évvel korábbi 21,3 milliárd dollárral. A YouTube hétmilliárd dollárt hozott, míg a Google Network 7,6 milliárd dollárral járult hozzá a bevételhez.

Fotó: Wikimedia / Outreach Pete

#reklampiac #bevetel #google #youtube