Bár a COVID-19 hatalmas kihívásokat jelentett a szervezetek számára, ez nem jelenti azt, hogy elhanyagolható lenne a munkavállalók elkötelezettségének erősítése.
Március óta a vállalkozások sokasága kényszerült arra, hogy ésszerűsítse működését, felül kellett vizsgálnia a jövedelmezőségi és a növekedési előrejelzéseit, csökkentenie kellett folyamatosan a dolgozói létszámot, ami gyakran drasztikus változást jelent.
Ezekben az időkben luxusnak tűnhet minden olyan kezdeményezés, amely a munkavállalók elköteleződését célozza, de szakemberek szerint azok a szervezetek, amelyek fenntartják vagy növelik befektetéseiket a pozitív vállalati kultúrát népszerűsítő tevékenységekbe, most és a jövőben is nagyot nyerhetnek.
Három ok, hogy miért fontos az alkalmazottak elismerése és jutalmazása a nehéz időkben:
Többet kérsz tőlük
A rendkívüli idők rendkívüli intézkedéseket igényelnek. A COVID-válság idején sok munkáltató minden eszközt megragad annak érdekében, hogy fenntartsa a forgalmát. Egyes alkalmazottak számára ez azt jelenti, hogy túlórázni kell a szupermarketek sorai között. Másoknak egyszerre kellett a volán mögé ugrani és kézbesíteni, és egyéb extrákat vállalni.
Mások, akik a létszámot csökkentettek, azzal szembesülnek, hogy a megmaradt munkatársaknak kell keményebben és hosszabb ideig dolgozni az üzlet működtetése érdekében.
A tapasztalatok azt mutatják, az alkalmazottak hajlandóságot mutatnak az összefogásra, és jóindulattal vesznek részt a nehézségek kezelésében. Főleg igaz ez akkor, ha a munkáltató megfelelően jutalmazza erőfeszítéseiket.
Szükséged lesz rájuk, amikor új lehetőségek jelentkeznek
A jó munkaerőnek még a terhelt időkben is akad a piacon lehetősége, és nagy valószínűséggel keresni is fogja azokat, ha a munkáltatójánál nem kap megfelelő elismerést, megbecsülést.
A nehéz idők elmúltával a lehetőségek ismét megszaporodnak majd, de ha hiányzik a fedélzetről a jó munkaerő, nem lesz a cégnek elég kapacitása előre mozdulni.
A hírneved megelőz
Komoly kihívást fog jelenteni, ha a cégről az a hír terjed el, hogy a válság idején nem bánt megfelelően a dolgozóival. A digitális forradalom egyik hozama, hogy a szervezetek sokkal láthatóbbá váltak, így az álláskeresőknek elég néhány perc arra, hogy a különböző közösségi felületeken információhoz jussanak a céggel kapcsolatban. Ha a vélemények nem megfelelőek, kétszer is meggondolhatják a jelentkezést. Ezzel szemben a pozitív, építő munkahelyi kultúra segíthet abban, hogy a cég vonzó munkáltatóként tűnjön fel a magasan kvalifikált munkavállalók számára.
Befektetés a legnagyobb vagyonba
A sikeres cégek bár különféleképpen működnek, de egy közös általában van bennük, mégpedig az, hogy elkötelezett és készséges csapatot építettek, amely befektet a szervezetbe, és arra összpontosít, hogy fejlődjön a cég.
Ezért a vállalati kultúra előmozdítása – amelyben elismerik és jutalmazzák a dolgozók erőfeszítéseit jó és rossz időkben egyaránt – fontos a szervezet számára, ha reagálni kíván a jövő változásaira.
#HR #vallalatikultura #cegvezetes #alkalmazottak