Egy német felmérés szerint a dolgozók többsége támogatja, hogy a vállalat, ahol dolgozik, legyen minél inkább digitalizált.
A Mendix nemzetközi felmérése azt vizsgálta, hogy a gyáripari dolgozók hogyan viszonyulnak a digitalizációhoz, illetve mennyi ismerettel rendelkeznek a digitális átállás egyik motorjaként is leírható low-code fejlesztési platformról. – írja az autopro.hu.
A megkérdezettek 71 százaléka szívesen tanulna a low-codingról azért, hogy aztán tudását kamatoztathassa munkája során. Ugyanakkor mindössze a felmérésben szereplők dolgozók hat százaléka foglalkozik aktívan ezzel a területtel. A válaszadók 46 százaléka egyáltalán nem is hallott erről, további harminc százalék ugyan hallomásból ismer, de nincs konkrét tudása a területen.
A Mendix a felmérés alapján arra következtet, hogy 326 ezer IT-s foglalkozhat a low-code területével Németországban, viszont akár 1,85 millióan is lehetnének, akik a low-code segítségével tesznek a digitalizációért.
A Forrester kutatócég meghatározása szerint a low-coding fejlesztési platfom lényege, hogy minimális kézi kódolással lehet gyorsan készíteni és bevezetni üzleti alkalmazásokat alacsony költség mellett. A gyakorlatban ez úgy valósul meg, hogy az alacsony kódú fejlesztőplatform előregyártott moduljaiból programozási tudás nélkül lehet egérrel, húzd és ejtsd módon létrehozni üzleti alkalmazásokat. A “fejlesztő” az üzleti folyamatnak megfelelően összerakja az alkalmazás funkcióit egy grafikus felületen – funkciókat, lépéseket jelölő négyzeteket, köröket stb. pakol fel és köt össze vonalakkal, nyilakkal egy virtuális táblán –, amiből a platform automatikusan legenerálja az alkalmazást. Az alkalmazás bevezetése, integrálása továbbra is az IT-osztályok feladata marad.
A Forrester szerint a low-coding platformok globális piaca nagy tempóban, éves átlagban 40 százalékkal növekszik, és 2022-re meghaladja 21 milliárd dollárt. A kutató cég előrejelzését arra alapozza, hogy tavaly a globális cégek 23 százaléka már használt alacsony kódú platformot az üzleti alkalmazásai fejlesztéséhez, és további 22 százalék azt tervezi, hogy idén bevezet ilyen eszközt. Magyar szereplője is van ennek a piacnak. Az Oriana Kft. 2014-ben vitte piacra Effector nevű platformját, amely ezt a koncepciót valósítja meg.
#it #kutatas #digitalizacio #technologia #munkaero #kepzes