A technológiai szektorban egyre inkább a távmunka válik a normává, bár a dolgozók körében már a járvány előtti években is egyre népszerűbb volt a home office – írja az Economist. A lap az elsősorban egy amerikai közönséget kiszolgáló hír-összesítő oldal álláshirdetéseit elemezte.
Míg 2011-ben csak a hirdetések 13%-a említette meg a távmunka lehetőségét, addig 2021-ben már a hirdetések 75%-a – derül ki az Economist elemzéséből. Ezzel párhuzamosan a hirdetések csupán 25%-a említi a helyszíni munkavégzést. A lap a portál összes álláshirdetését kielemezve azt is felismerte, hogy a távmunka említése már 2016 óta emelkedő pályát mutatott, de igazán csak a pandémia beálltával ugrott meg az arány.
Az Economist szerint a távmunka-forradalom vezetői kétségtelenül a Szilícium-völgy óriásai lesznek, mondván, hogy a Facebook és a Twitter is bejelentette tavaly az “örök távmunka” lehetőségét, miközben az Apple a hibrid megoldás felé mozdult el.
A Twitter vezérigazgatója viszont arra figyelmeztetett, hogy a végleges home office csak bizonyos esetekben lesz elérhető, miközben olyan versenytársak, mint a Google vagy az Amazon sokkal inkább visszavárja a dolgozóit az irodába, persze csak hibrid rendszerben – írja a Portfolió.
Foto: Envato
#tavmunka #facebook #twitter #google #amazon