A közép-kelet-európai 18-24 évesek 32 százaléka teljes munkaidőben dolgozik, 19 százalékuk részmunkaidőben, minden harmadik válaszadó számára pedig szülei támogatása jelenti a fő bevételi forrást – derül ki a Mastercardnak a legfiatalabb fogyasztói csoport attitűdjeiről és viselkedéséről szóló új felméréséből.
A 11 országban vizsgált 18-24 évesek a lakosság 7,2 százalékát teszik ki, és szerepük a gazdaságban egyre jelentősebb. A felmérés alapján a magyar fiatalok 40 százaléka teljes állásból szerzi jövedelmét, 22 százalék a szüleit jelölte meg, mint bevételei elsődleges forrását, 16 százalékuk pedig főleg részmunkából él.
A közép-kelet-európai Z generáció képviselőinek átlagos havi jövedelme 450 euró, és a legfontosabb szempont számukra, hogy a közeljövőben már ne függjenek a szüleiktől, fő céljuk ezért az, hogy befejezzék tanulmányaikat és megszerezzék első szakmai tapasztalataikat. A jövőben 2000-3000 eurót szeretnének keresni; ez elég ahhoz, hogy eltartsák a családjukat, valamint hogy lakásra és időnként nyaralásra vagy utazásra gyűjthessenek.
Bár a pénz fontos számunkra, de a többi emberrel való kapcsolatokat értékelik a legtöbbre: a családot 67 százalék, az egészséget 60 százalék, a barátokat 45 százalék, a szerelmi életet 43 százalék említette.
A társadalmi és környezeti kérdések iránti elkötelezettségüket jelzi, hogy csaknem felük azt mondta, adakozik különböző alapítványoknak és civil szervezeteknek, 34 százalékuk pedig önkéntes munkát vállal. Amikor a jövőre gondolnak, a bolygó állapota az egyik leggyakoribb aggodalmuk (40 százalék), de a többséget (52 százalék) a megélhetés nyugtalanítja. Utóbbi problémát a magyar válaszadók 61 százaléka jelölte meg.
Fotó:
#felmeres #z-generacio #jovedelem #attitud