Habár első pillantásra azt hihetnénk, de a helyszín nem egy turkáló vagy bolhapiac. Svédország, Eskilstuna város, bevásárlóközpont.
Ez a 2015 óta tartó kísérlet arra irányul, hogy meghosszabbítsa az olyan áruk élettartamát, amelyek alig mutatják a korábbi használat jeleit. Az áruház a kiszolgált háztartási cikkek, bútorok, ruhák és újrahasznosítható anyagok gyűjtőhelye. Gyakorlatilag bármit, ami még nem érett meg a selejtezésre szükség esetén megjavítanak, majd értékesítenek.
Most a lakberendezési óriás, az Ikea is rendelkezik egy olyan áruházzal Stockholmtól alig 88 kilométerre, ahol nem új dolgok várják a vásárlót a polcokon. „A cég célja, hogy 2030-ig pozitív szén-dioxid-kibocsátással rendelkezzen. Ehhez sokat kell tanulnunk és sokat kell újítanunk. Többek között a termékeink élettartamán is igyekszünk javítani”– mondta a kezdeményezéssel kapcsolatban Daniel Haltia, az Ikea munkatársa.
Forrás: https://de.euronews.com
#fenntarthatosag #kornyezetvedelem #svedorszag #kereskedelem