A cég 2023-ig 80 milliárd forintot költ kapacitásbővítésre, a beruházás legnagyobb részét, 67 milliárd forintot újabb kötvénykibocsátásból fedeznék – tudatta a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A Hell Energy az elsők között vett részt a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjában, 2019 decemberében, amikor a 28,5 milliárd forint névértű kötvényt ugyancsak kapacitásbővítésre és a tejalapú italcsalád gyártására fordították.
Ritka, hogy ekkora értékű beruházást jelentsen be hazai tulajdonú cég, kiváltképp az élelmiszeriparban, legutóbb tavaly októberben a Nestlé Hungária indított el egy 50 milliárd forintos gyárépítést.
A Forbes minden évben összeállítja a legnagyobb hazai beruházások listáját is, legutóbb 2020 áprilisában, akkor a BMW csoport debreceni autógyára végzett az első helyen 330 milliárd forinttal, őket követte második helyen a részben magyar tulajdonú Futureal csoport által fejlesztett Budapest One II. irodaépülete (52 milliárd forint). Ebben az összeállításban élelmiszeripari beruházás nem is kapott helyet.
A Hell első termékcsaládja, a 2004-ben bevezetett és azóta piacvezetővé vált energiaitala mára már 5 kontinens több mint 50 országában van jelen. A portfólió 2013-ban a jegesteákkal, majd a szénsavas italokkal bővült, végül pedig ezt követte az Energy Coffee termékcsalád 2019 nyarán.
Fotó: Hell Energy Magyarország Kft.
#beruhazas #kotveny #elelmiszeripar #mnb