A Trendreport sorozatában ezúttal a munkavállalói élmény egyre növekvő jelentőségéről eszik szó. Bene Nikoletta marketing- és kommunikációs szakértő is elmondja személyes tapasztalatait a témáról.
Ha kiemelkedő egy cégnél a munkavállalói élmény, akkor nagyobb esély lesz arra is, hogy kiemelkedő ügyfélélményt nyújtson.
Azok a vállalatok, amelyeknél a dolgozók elégedettek, 25 százalékkal magasabb nyereséget termelnek, és kétszer innovatívabbak.
A Randstad Employer Brand Research 2020-as felmérése szerint a vonzó munkáltatói márka építése szempontjából lényeges a munkáltatók által kínált és a munkavállalók által elvárt előnyök közötti különbségek feltárása. Érdemes odafigyelni az élményadatokra!
A Virgin Media Employee Experience Managere a gyenge jelöltélmény üzleti hatásait vizsgálta, aminek keretében megállapította, hogy
nemcsak rossz hírét vitték a vállalatnak, de 6%-uk még az előfizetését is felmondta az interjúk után,
így kiderült, hogy a gyenge jelöltélmény a Virgin Mediának éves szinten 5 millió font veszteséget jelentett. Az igazán innovatív vállalatok mindent megtesznek a maximális jelöltélmény megteremtéséért, és a munkavállalói életút minden szakaszában tudatosan, proaktívan tesznek erőfeszítéseket a dolgozók megtartásáért: digitális megoldások, az ügyvezető integrálása az onboarding folyamatokba, 360 fokos videó, Facebook story, integrált employer branding stratégia, munkavállalói élmény design, szokatlan toborzási módszerek.
„Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients” – Richard Branson.
Fluktuáció: Egyre többe kerül a cégnek
Nagy a verseny a jó munkavállalók kegyeinek megszerzéséért, folyamatosan egymásra licitálnak a munkáltatók: csocsóasztal, gyümölcsnap, laktóz/glutén érzékenyeknek külön étkezési lehetőség, fitneszterem, babzsák, felexibilis munkaidő, kutyabarát munkahely, biofilikus irodaenteriőr, ergonomikus irodatér. Az átlag SSC-nél a fluktuációs átlag 27% és minden második vagy harmadik ember a főnöke miatt megy el.
Az új munkaerő megtalálása egyre nagyobb terhet ró a cégekre, a toborzás egyre költségesebb és időigényesebb. A HR tech startup CX-Ray felmérése szerint
egy munkatárs elvesztése átlagosan 630 ezer forintba kerül egy cégnek (2021-es áron! – A szerk.), de szenioritási szinttől és területtől függően ez az összeg az 1,2 millió forintot is meghaladhatja.
A toborzás és onboarding költségei pedig minimum 20 százalékát teszik ki az éves bérnek, de területtől, és pozíciótól függően ez az érték akár 200 százalékra is emelkedhet. A CX-Ray oldalán egy összetett fluktuáció kalkulátor segítségével kiszámolható egy-egy kolléga távozásával járó veszteség.
Zig Ziglar: „Annál, hogy képzed az embereidet és elvadásszák Tőled, csak egy rosszabb dolog történhet; nem képzed őket és Nálad maradnak.”
Bene Nikoletta marketing- és kommunikációs szakértő:
„Életünk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük. Nem mindegy, milyen érzésekkel megyünk be dolgozni. Minden vállalat elkötelezett, lojális munkatársakra vágyik, akik jó hírét viszik a vállalatnak és igazi „ambassador”-ok. Ehhez azonban nemcsak jó munkakörülményeket és rugalmas munkavégzési feltételeket kell teremteni, megfelelő anyagi elismerés mellett, hanem transzparens, egyértelmű, emberséges kommunikációval kell elősegíteni a bevonódást, a vállalat céljainak megismerését, a munkavállaló hozzáadott értékének tudatosítását. Így jöhet létre az a csapat, ami sikerre visz bármilyen vállalatot és segít a csúcson maradni.”
A Media1.hu Trendreport rovatának támogatója a Republic Group, a Trendreport című kiadvány készítője és a Brandfestival konferencia szervezője. Az írást a Média1.hu hozzájárulásával közöljük.
Fotó: Envato