A vállalatoknak nemcsak a száguldó inflációval és az elszálló rezsiszámlákkal kell megküzdeniük a romló gazdasági környezetben, hanem munkavállalóikra is a korábbiaknál több figyelmet kell fordítaniuk. Egy nemzetközi kutatás szerint a dolgozók harmada legfőbb munkahelyen kívüli stresszforrásként a megélhetési válságot jelölte meg. Az előttünk álló nehezebb időszakból azok a cégek kerülhetnek ki győztesen, amelyek időtálló üzleti stratégiával, kellően erős szervezeti kultúrával rendelkeznek és képesek megtartani kulcsmunkavállalóikat. Magyarország egyik vezető munkaerő-szolgáltatója, a WHC Csoport éppen ezért stratégiai partnerséget kötött a 3rdGEN vállalati tanácsadó céggel, hogy közös erővel támogassák a hazai cégeket.
A jelenlegi romló és rendkívül változékony gazdasági környezetben felértékelődik a munkahelyi jólét, a munkavállalók elégedettsége. A vállalatok számára elsődleges szemponttá kell válnia annak, hogy biztosítsák az alkalmazottak biztonság- és megbecsültség-érzetét, valamint fenntartsák motivációjukat. Mindebben jelentős szerepe van a vezetőknek, illetve annak, hogyan tudják a cég üzeneteit, értékeit transzparensen közvetíteni a munkatársak felé. Különösen igaz ez a jelenlegi válsághelyzetben, amely súlyos terheket ró az egyre nehezebben boldoguló munkavállalókra.
A megacélozott üzleti stratégia és szervezeti kultúra segít átvészelni a viharos időket
A magyarországi vállalatok számára kiemelten fontos, hogy megfelelően erős szervezeti kultúrával rendelkezzenek, és jelentős hangsúlyt helyezzenek kulcsmunkavállalóik megtartására. Ehhez adott esetben érdemes lehet külső szakértő segítségét is igénybe venni. Ebből a megfontolásból kötött stratégiai együttműködést az egyik vezető magyar tulajdonú HR-szolgáltató, a WHC Csoport, illetve a szintén hazai tulajdonú, vállalati tanácsadással foglalkozó 3rdGEN Zrt.
Az együttműködés keretében a két vállalat közösen nyújt stratégiai-üzleti tanácsadást, vezető- és szervezetfejlesztés, vezetői tanácsadás, valamint business mentoring szolgáltatásokat a magyar piacon.
„A 3rdGEN-nel való együttműködésnek köszönhetően tovább emelkedik a WHC Csoport szakértői ázsiója, hiszen új szolgáltatáscsoportunk által hasznos értékteremtő tudást tudunk partnereink rendelkezésére bocsátani” – részletezi az együttműködés hátterét Göltl Viktor, a WHC Csoport ügyvezetője.
„HR-szolgáltatóként elsődleges feladatunk az erőforrások biztosítása ügyfeleink számára, új szolgáltatásainkkal azonban az aktuális gazdasági és munkaerőpiaci környezetben egyre nagyobb jelentőséggel bíró munkaerőmegtartást is tudjuk segíteni. A vezető- és szervezetfejlesztés ugyanis hozzájárul az adott cég stabilitásához, fejlődéséhez, elősegítve az erőforrásgazdálkodást és a munkatársak megtartását is” – teszi hozzá Berta Péter, a WHC Csoport ügyvezetője.
Nagyvállalatoknak és kis-, közepes cégeknek is tudnak segíteni
A portfólióbővítésnek köszönhetően elérhető új szolgáltatáscsoport elsősorban azoknak a cégeknek válhat leginkább hasznára, amelyek szeretnék hatékonyságukat növelni, szervezetüket új szintre emelni, valamint saját vezetőik számára támogatást nyújtani operatív vagy stratégiai kérdésekben.
Megtérülő befektetés a vezető- és szervezetfejlesztés
A business mentoring szolgáltatás során egyidejűleg történik vezetői és szakmai fejlesztés. A programoknak köszönhetően a vezető motiváltabbá, a munkatársak elkötelezettebbé válnak, emellett a folyamat során kialakuló belső szervezetfejlesztő csapat a program lezártát követően tovább tudja vinni a fejlesztési folyamatokat is az előre meghatározott stratégiai irányvonalak mentén.
„Egy mentorprogram esetében több nyertessel is számolhatunk” – részletezi a folyamat előnyeit Csepregi Ottó, a 3rdGEN társalapítója, vezérigazgatója. „Az első lépésben ott van a vezető, aki mentora segítségével elérheti azokat az előre megfogalmazott célokat, melyek által alkalmasabb vezetővé válik, készségeit tovább fejlesztheti. Mindebből az adott vezető csapata is profiltál, hozzáértőbb menedzsert kapnak, aki képes eredményesebben delegálni, több támogatást nyújtani. Továbbá a mentoring eredményeit a vállalat és partnerei is kamatoztathatják, hiszen a mentorált vezetőn és az elégedett kollégákon keresztül az ügyfelek irányába is nagyobb értékátadás történik.”
„A nagyvállalatok, multicégek számára kialakított vezetőfejlesztés mellett – folytatja a lehetőségek bemutatását Vég Ottó, a 3rdGEN társalapítója, az igazgatóság elnöke – a magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások esetében a tulajdonosi vízió, a megvalósítása felé vezető stratégia út és a mindezt támogató vezetőség/szervezet kialakításában nyújtunk támogatást. Hiszünk abban, hogy tanácsadóink – akik mindannyian több évtizedes felsővezetői- és szakmai tapasztalattal rendelkeznek – tudása és tapasztalata felbecsülhetetlen érték. Küldetésünk, hogy ezt – az egyébként szinte elérhetetlen – tudást elérhetővé tegyük minden vezető, illetve minden vállalat számára, és ezzel értéket teremtsünk.”
A legfontosabb válságkezelő stratégia: őszinte és transzparens kommunikáció
A nyílt, egyenes kommunikáció a „normál” mindennapi működés során is fontos, bármilyen munkahelyi környezetben, jelentősége azonban különösen felértékelődik egy, a jelenlegihez hasonló, elhúzódó és komplex válsághelyzetben.
„Mindig érdemes nagyon tisztán, transzparensen, őszintén kommunikálni a munkahelyi alkalmazottakkal, közösségekkel és csapatokkal annak érdekében, hogy a munkavállalók megértsék, átlássák a vállalati helyzetek, változások hátterét. A negatív következményekkel járó szituációk esetében mindez kiemelt jelentőségű. Ha a kollégák ismerik a mögöttes okokat, valamint a jövőbe mutató vállalati célokat, akkor magasabb motiváltsági szint tartható fenn” – teszik hozzá a szakértők.
Fotó: Envato