Több cég is az éjszakai vonatok újraindításán dolgozik az Európai Unióban a koronavírusjárvány utáni időszakban. A nemzetközi vasúti személyszállítás 1000-1200 kilométeres távolságban már valódi alternatívát jelenthet a légiközlekedéssel szemben és segítheti a klímacélok elérését is. – írja az Euronews.
2021 hivatalosan a vasút éve Európában, annak ellenére is, hogy a koronavírus-járvány miatt mély válságban van a teljes szektor. A lezárások miatt tavaly a személyszállítás 24 milliárd, a teherszállítás pedig 2 milliárd eurót veszített az unióban. Európában azonban a járvány után ismét hódíthat a vasúti közlekedés. Nemrég az EU a fiataloknak szóló ingyenes Interrail programja, a DiscoverEU kiterjesztése mellett döntött.
Tavaly év elején nagy sikerrel indult éjszakai vonatjárat Bécs és Brüsszel között. Bár ez a szolgáltatás a járvány miatt szünetel, a tervek szerint még a tavasszal ismét közlekedhet az osztrák vasúttársaság Nightjet névre keresztelt járata.
Egy holland vállalkozás a következő két évben több európai nagyváros között indítana éjszakai járatokat. Jelenleg a belga és a holland vasúttársaságokkal tárgyalnak az együttműködésről és hamarosan bejelentik az első desztinációkat. Elsődlegesen az üzleti utazókat célozzák majd, akik az éjszakai vonattal a szállodai költségen is spórolhatnak majd.
A tapasztalatok szerint az emberek napközben legfeljebb 800 kilométert hajlandóak vonaton utazni, ez éjszaka azonban 1200-1500 kilométerre nőhet.
A német vasúttársaság, a Deutsche Bahn egyébként már tavaly megállapodott a francia, a svájci és az osztrák partnereivel az éjszakai járatok újraindításáról. Az idei tervek között szerepel a Zürich-Amszterdam és a Bécs-Párizs vonal beindítása. Jövőre indítanák a Zürich-Róma, majd 2023-ban a Berlin-Párizs és a Berlin-Brüsszel járatokat.
Forrás: Euronews
#vasut #europa #kozlekedes #fenntarthatosag #uzletiut