business-people-with-startup-rocket (1)
business-people-with-startup-rocket (1)

5 startup marketing lépés, amely még bizonytalan időkben is működik

A jövő mindig bizonytalan, azonban ezek a marketinglépések segítenek lehetőségeket teremteni, még a legnehezebb időkben is.

blank
blank

H I R D E T É S

A startup vállalkozásoknak nincsen könnyű dolga a mai gazdasági helyzetben. Sok stabil és régóta fennálló vállalat is visszavett a költségekből és újragondolja az értékesítéssel és a marketinggel kapcsolatos megközelítéseit. Ez az időszak azonban átmeneti, így érdemes pár alapvető üzleti döntést átgondolni.

Elhoztunk 5 olyan startup marketing lépést, amelyek nagyszerű alapot jelentenek minden marketingstratégiához, még a legnehezebb időszakokban is. Fókuszálj ezekre, ezzel segítve céged fellendülését.

1. Beszélj ügyfeleiddel!

Ha kétségeid vannak, beszélj ügyfeleiddel. Fontos felmérned ügyfeleid igényeit, hogy mire van szükségük termékeid vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatosan. Ebből rengeteget tanulhatsz és fejlesztheted vállalkozásodat, hiszen az ügyfelek a legjobb visszajelzéseket adhatják számodra. Mindezt hogyan tedd? Küldj nekik akár elégedettségi felmérést vásárlásaik után, vagy szolgáltatásod igénybevétele után egy rövid kérdéssoron menj végig velük.

Milyen kérdéseket érdemes feltenned? Íme néhány:

  • Mi a véleménye az adott termékről/szolgáltatásról?
  • Mennyire volt megelégedve a termékkel/szolgáltatással?
  • Milyen újdonságoknak, változtatásoknak örülne?
  • Mennyire volt elégedett a szolgáltatás gördülékenységével?
  • Volt bármi problémája az adott termékkel/szolgáltatással?
  • Milyen a termék/szolgáltatás ár-érték aránya?
  • Hogyan talált rá a termékre/szolgáltatásra?
  • Visszatérő ügyfél?
  • stb.

Használd ezeket az ügyfél kérdéseket a marketing alakításához.

2. Hozz létre zökkenőmentes vásárlási élményt

A legjobb ügyfélélmény minden esetben az, ha az ügyfél a leggördülékenyebben juthat hozzá termékeidhez vagy szolgáltatásaidhoz. Fontos, hogy akár webshopod, akár helyi boltod van, a könnyű hozzáférhetőség az ügyfeleid számára elengedhetetlen. Íme, néhány ötlet, amelyek segíthetnek fellendíteni az ügyfélélményt:

  • Mutasd be részletesen termékeidet és a hozzátartozó árakat, hogy ügyfeleid tájékoztatása ne
  • ütközzön
  • akadályba.
  • Kínálj valamilyen extra terméket vagy szolgáltatást, amellyel növelheted vásárlóid kosárértékét. Az ingyenes szállítás vagy ajándék termék igazán csábító lehet.
  • Hozz létre olyan csomagokat, sablonokat az oldaladon, amelyek segítenek a termékek/szolgáltatások összehasonlításában.
  • Legyél könnyen hozzáférhető, ha ügyfeleidnek kérdése van. Akár ügyfélszolgálat létrehozásával, akár online kapcsolatfelvétellel vagy chattel, amely segít az ügyfelek tájékoztatásában.

3. Kommunikálj világosan és következetesen

Foglalj állást egy témában, dolgozd ki pozicionálásod és üzeneteid, és kommunikáld azt. Ha akkora a volatilitás, hogy még nem tudod, mi a pozíciód, vagy nincsenek adataid a döntés meghozatalához, oszd meg nyilvánosan. Legyél te a márka vagy a gondolatvezető ember. Így minden szem rád szegeződik, az jelentős befolyást gyakorol az értékesítésre és a marketingre egyaránt.

4. Fektess be, ahova szükséges

A bizonytalanabb időkben minden cég megijed és visszavesz a költségekből, ahol csak tud, de gondoljunk bele: Minden versenytárs ezt csinálja. Ez a tökéletes alkalom arra, hogy megduplázzuk bizonyos területek működését. Ezzel növelheted a szakadékot céged és versenytársaid között. Aztán amikor a gazdasági helyzet újra fellendül, akkora előnyöd lesz, hogy senki nem fog tudni utolérni.

Persze, továbbra is felelősségteljesnek kell lenni az erőforrásokkal, de ha jó helyre fektetsz be céged érdekében, akkor csak jól jöhetsz ki belőle. Ha pedig nincs pénzed, szánd az időt fejlődésedre.

De milyen terület az, amibe ilyenkor a leginkább megéri befektetni? Az nem más, mint a marketing! Egy jó marketinggel céged piacvezetővé válhat, és megelőzheted versenytársaid akár keresőoptimalizálás segítségével, akár a következetes tartalomkészítéssel, de közösségi média jelenléted sem elhanyagolható. Szervezd át cégeden belül marketing tevékenységed, vagy válassz egy hozzáértő online marketing ügynökséget, akik megtérülő befektetést fognak jelenti cégednek.

5. Auditáld működésed

A cégen belüli munkafolyamatok, kiadások összevetése lényeges feladat lehet hónapról hónapra, hiszen sok minden felett elmehet a figyelmünk, ha ezeket nem dokumentáljuk. Próbáld átnézni cégen belül milyen erőforrásaid, kiadásaid vannak és ezekről vezess egy rendszeres dokumentációt. Akár azt is érdemes kiszámolnod, mennyibe kerül megszerezned egy ügyfelet, és ezt a költséget hogyan csökkenthetnéd. A főbb mutatók, amelyekre érdemes energiát szánni:

  • Az ügyfél megszerzésének költsége
  • Ügyfélmegtartás
  • és ismételt vásárlások
  • Éves szerződéses érték vagy éves kiadás
  • Munkafolyamatok
  • Automatizálások
  • Ügyfélszemélyiségek és
  • vásárlási utak
  • Negyedéves célkitűzések és fő teljesítménymutatók

(Szponzorált tartalom)

H I R D E T É S