ferling, pr
ferling, pr

A Ferling kapta meg elsőként hazánkban az ICCO tanúsítványát

Szponzorált cikk

blank
blank

Magyarországon a Ferling kapta meg elsőként az ICCO (International Communications Consultancy Organisation) akkreditációját. A világszerte használt, nemzetközi kritériumok alapján kialakított tanúsítvány az ügynökségek magas szintű szolgáltatásnyújtás és minőség melletti elkötelezettségének elsőszámú szakmai elismerése. Az akkreditáció a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) közreműködésével vált elérhetővé hazánkban, amelynek célja a nemzetközi szabványokat és legjobb gyakorlatokat követő ügynökségek tanúsítása és kiemelése. A folyamatot nemzetközi ügynökségvezetők, agency expert auditorok végezhetik az ICCO Nemzetközi Akkreditációs Kritériumai (CMS) alapján, az MPRSZ-szel szorosan együttműködve.

A CMS az ISO és az “Investors in People” rendszer elemeit egyesíti egyéb releváns kritériumokkal. A CMS a PR- és kommunikációs ügynökségek egyetlen világszerte elismert tanúsítványa, amely bizonyítja, hogy az ügynökség szakszerűen és megfelelő irányelvek mentén működik. A folyamat során többek között olyan meghatározó elemeket vizsgálnak a szakértők, mint az etikus működés, a szolgáltatásfejlesztés és a humánmenedzsment funkciók.

blank
A képen balról jobbra: Patrik Schober, Ferling József, Sztaniszláv András

„Ez az akkreditáció szervesen illeszkedik abba a stratégiai programba, amelynek eredményeként a FERLING néhány éven belül egy munkavállalói és vezetői részesedést is kínáló részvénytársasággá alakul majd át. Célunk a tulajdonosok személyes közreműködése nélkül is fenntartható, magas szintű, transzparens vállalati működés. Olyan ügynökségi gyakorlat, amely folyamatos szakmai előrelépést, stabilitást, jövedelmezőséget és ezzel együtt növekvő cégértéket tud biztosítani” – mondta Ferling József, a cég alapító tulajdonosa.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke elmondta: „úgy gondoljuk, hogy a tanúsítvány megszerzése mind szakmai, mind üzleti szempontból is megtérül iparágunk szereplőinek. Ez az akkreditáció egyfajta minőségmenedzsment; a nemzetközi szabvánnyal biztosítható, hogy az ezt megszerző ügynökségek azonos standerdek mellett működnek. Reméljük, hogy a tanúsítványt előbb-utóbb a vállalati beszerzők is elismerik. Ehhez többek között azzal kívánunk hozzájárulni, hogy az akkreditáció a PREXA-versenyen is többletpontokat jelent majd.” 

Az akkreditált ügynökségek rendelkeznek egy hivatalos elismeréssel, mely szerint a vállalat nemzetközileg meghatározott kritériumoknak megfelelően működik. A Ferling akkreditációja pozitív fejlemény a magyarországi PR-ipar számára, és követendő mércét állít a többi ügynökség elé. „A szakértők az ügynökségek folyamatait külső szemszögből, függetlenül vizsgálják. Az akkreditáció célja a jó gyakorlatok elterjesztése és a fejlesztési lehetőségek beazonosítása, így az ellenőrzés mellett egyfajta tanácsadói funkció betöltése is” – tette hozzá Sztaniszláv András.

Az akkreditáció megszerzése előtt minden jelentkező PR ügynökségnek egy auditon kell átesnie, melyek során az alábbi szempontokat értékelik az auditorok:

  • Vezetés és kommunikáció

Az ügynökségnek bizonyítania kell, hogy a vezetés jól működik, és hogy a felelősségek minden szinten világosan meghatározhatók és kommunikálják azokat a szervezetben.

  • Üzleti tervezés

Az ügynökségeknek igazolniuk kell, hogy üzleti tervük reális, hosszú távú program, amely az ügynökség cég piacának, lehetőségeinek és irányának világos áttekintésén alapul. Az ügynökségeknek igazolniuk kell, hogy a menedzsment csapat szisztematikusan alkalmazza a vezetés folyamán az üzleti tervet. Az üzleti tervet a folyamat során ismertetni kell, majd rendszeresen felül kell vizsgálni.

  • Üzletfejlesztés

A CMS előírja, hogy az ügynökségek állandó üzleti fejlesztési programja legyen hosszú távú céljainak elérése érdekében.

  • Pénzügyi rendszerek

Az ügynökségeknek igazolniuk kell, hogy pénzügyi irányítási rendszereik megfelelőek a hatékony pénzügyi működés biztosítására. Ennek az elemnek nem az átfogó pénzügyi ellenőrzés a célja, hanem annak a gyakorlatnak az ellenőrzése, amely biztosítja az alapvető pénzügyi irányítási ellenőrzések meglétét.

  • Kampánymenedzsment

Az ügynökségeknek be kell bizonyítaniuk az auditoroknak, hogy a kampányok hatékony tervezését, irányítását és értékelését biztosító rendszerekkel rendelkezik.

  • Ügyfélelégedettség

Az ügynökségeknek igazolniuk kell ügyfeleik elégedettségének következetes és folyamatos nyomon követését, szem előtt tartva, hogy szakmai kompetenciájának fejlesztése érdekében folyamatos visszajelzésre van szüksége ügyfeleitől a teljesítményéről, és ezeket az információkat fel kell használnia szolgáltatásainak fejlesztésére.

  • Üzletszerzés

Az ügynökségeknek hatékony üzletszerzési rendszerrel kell rendelkezniük, ideértve az ajánlatkérési és értékesítési irányítási folyamatokat, céljai elérésének érdekében.

  • Humán erőforrás menedzsment

Az ügynökségeknek világosan meghatározott és általánosan elismert rendszerrel kell rendelkeznie az alkalmazottak értékelésére, képzésére és karrierfejlesztésére. Az olyan ügyek, mint például az elismerés, a csapatmunka és a vállalati társadalmi felelősségvállalás egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek.

  • Nemzetközi piacképesség

Az ügynökségeknek bizonyítaniuk kell, hogy rendelkeznek nemzetközi kampányok hatékony tervezésének, irányításának és értékelésének biztosításához szükséges rendszerekkel.

Miért fontos a nemzetközi PR akkreditáció?

  • Nemzetközi, hivatalos elismerése annak, hogy az ügynökség alkalmas tevékenységének megadott feltételek szerinti végzésére
  • Az akkreditációs folyamat során lehetőség van arra, hogy az ügynökség folyamatait külső szemmel is lássuk, és javítsunk azokon
  • A nemzetközi auditorok biztosítják a függetlenséget, és a magas színvonalat
  • Pozitív megkülönböztetést jelenthet az akkreditált ügynökségek számára mind szakmai, mind beszerzési szempontokból
  • Pozitív elbírálást jelenthet ügynökségi listák, rangsorok összeállításánál

Az akkreditációs igény benyújtásáról és a folyamatról további információ itt érhető el: https://www.mprsz.hu/akkreditacio/