A Fiatal Vállalkozók Hete zárónapjának tematikája kiemelten a fiatal generáció karrierépítési lehetőségeire fókuszált. Az üzleti show keretében, a Makronóm Intézet szakmai közreműködésével megrendezett kerekasztal-beszélgetés során többek között elhangzott, hogy jelenleg a munkavállalók mintegy 40%-a szívesen váltana munkahelyet, viszont közel kétharmaduk nem rendelkezik megfelelő szintű önismerettel, amely szükséges lenne ahhoz, hogy a saját maguk számára ideális karrierutat bejárják.
Idén 15 éves a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozat, mely évről-évre az üzleti szféra elismert és sikeres személyiségeit hívja színpadra, hogy a karrier- és vállalkozásépítés terén hasznos tanácsokkal, tippekkel és tapasztalatik megosztásával segítsék a fiatal generáció tagjait.
A rendezvény-sorozat zárónapján több előadást és panelbeszélgetést tartottak neves szakemberek részvételével. Olyan sikeres magyar vállalkozások vezetői szólaltak fel az eseményen többek között, mint a BioTECH USA, a Dorko, a Masterplast, az Otthon Centrum, vagy a Wellis.
Az Makronóm Intézet szakmai együttműködésével megrendezett, Álommunka, magas fizetéssel – álmok és realitások a karrierépítésben című panelbeszélgetésen Dr. Regős Gábor, a Makronóm Intézet szakmai vezetője, Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, Virág Viktor, a MADS iskolaszövetkezet alapítója, illetve moderátorként Marosi László, a SkillX Technologies Zrt. alapító-vezérigazgatója vett részt.
Ahhoz, hogy megtaláljuk az álommunkát, ismernünk kell önmagunkat
A Fiatal Vállalkozók Hete keretein belül lévő beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy az álommunka mindenki számára mást jelent, és ahhoz, hogy valaki a munka világában megvalósítsa önmagát, sikeres és elégedett legyen, elsősorban megfelelő önismerettel kell rendelkeznie, tudnia kell, hogy melyek azok a készségek, képességek, amelyekkel rendelkezik, és azt, hogy miben igazán jó.
Marosi László, a téma kapcsán elmondta, hogy a jelenlegi óvodáskorúak ötöde, ma még ismeretlen munkakört fog betölteni, illetve egy általuk végzett felmérésből az derül ki, hogy az aktív munkavállalók 60%-a nem igazán tudja miben jó, milyen típusú munkára alkalmas. Ezzel szemben a dolgozók akár 40%-a váltana szívesen munkahelyet. Szerinte ahhoz, hogy valaki sikeres legyen sok kudarcot kell átélnie, önismeretre és önfejlesztésre van szükség.
Dr. Regős Gábor szerint fontos, hogy a munka világában felismerjük miben vagyunk jók, és az erősségeinkre építve próbáljuk meg megtalálni a saját karrierutunkat. A szakember hozzátette, hogy hazánkban kevesebben mernek vállalkozóvá válni, mint más EU országokban, így érdemes ezen a téren edukálni a fiatalokat.
Martis István arra hívta fel a figyelmet, hogy jelenleg a technológiai ismeretek ugyanannyira előfeltételei a szakmai előmenetelnek már szinte bármilyen területen, mint amennyire az angol nyelv ismerete. Az ügyvezető igazgató szerint akkor lehet valaki igazán sikeres a munkaerőpiacon, ha olyan dolgot csinál, amit kevesen, vagy pedig legyen a legjobb abban, amivel foglalkozik.
Virág Viktor rengeteg munkavállalót felvételi interjúztatott már, ezek alapján úgy látja, hogy a jelöltek az esetek túlnyomó többségében nem tudják megfogalmazni, hogy mi számukra az álommunka, arról viszont van elképzelésük, hogy mi számukra az álomfizetés. Szerinte a sikerhez kitartás és önismeret szükséges, illetve a munka eredményes elvégzéséhez ma már mintegy 85%-ban ún. soft skillekre van szükség.
Fotó: Envato