munkavedelem, munkavallalo, munkaltato, munka
Fotó: Magyar Közút

Önműködő terelőrendszerrel óvja munkavállalóit a Magyar Közút

H I R D E T É S

Újabb szintre emeli a Magyar Közút az úton dolgozók biztonságát az úgynevezett „drop and pick” előjelző készletekkel, mely egy önlerakó rendszerű, változtatható jelzésképű táblával működő terelőrendszer. Európában összesen kilenc ilyen készlet létezik, ebből öt a Magyar Közút tulajdonában van, melyek az M0-s autóúton és az M1-es autópályán segítik a biztonságosabb munkavégzést.

A Magyar Közút az utóbbi években műszaki, humán és kommunikációs fronton is kiemelt figyelmet fordít a gyorsforgalmi utakon kialakított munkaterületek biztonságosabbá tételére is. Ennek részeként szerezték be az itthon és világszinten is egyedinek számító új előjelző készleteket, melyek egy hordozó-lerakó tehergépjárműből, két változtatható jelzésképű táblás modulból, egy terelőnyíl modulból és egy konzolos változtatható jelzésképű táblás előjelző utánfutóból állnak.

Az előjelző autókat igénylő, hagyományos táblás terelési módszerhez képest ez az előjelzés kisebb humán erőforrást igényel, ezzel is védve a dolgozókat, továbbá a virtuálisan megjeleníthető, animált jelzésképeknek köszönhetően sokkal feltűnőbb és könnyebben, biztonságosabban aktualizálható az adott munkavégzéshez, forgalomkorlátozáshoz igazítva. A tábla benyúlik a sáv felé anélkül, hogy magassági akadályt képezne, így például a magasan ülő kamionosok is hamarabb, már nagyobb távolságból észrevehetik a kihelyezett, munkaterület közeledtére figyelmeztető jelzéseket, illetve a kamionok sem takarják ki a belső sávban haladó személyautók elől a közutas előjelzéseket. Az utánfutó különböző jelzőfényekkel is rendelkezik, ezzel is növelve a vizuális látványt és így a forgalombiztonságot.

A Magyar Közút 2000 óta 19 munkatársát veszítette el munkaterületeken figyelmetlen közlekedők miatt.

A társaság ezért arra kéri a közlekedőket, hogy a munkavégzésekre figyelmeztető jelzéseket vegyék komolyan, tartsák be az ideiglenes sebességkorlátozásokat, soroljanak be időben a munkaterületek előtt és vezetés közben csak és kizárólag a forgalomra, a vezetésre koncentráljanak, hogy elkerülhetőek legyenek a tragikus kimenetelű balesetek.

Forrás, fotó: Magyar Közút Zrt.

H I R D E T É S