Számos olyan soft skill van, amely ellenállóvá tesz minket a munkahelyi stresszel szemben. Cikkünkben sorra vesszük azokat a legfontosabb készségeket, amelyek aktívan segítenek abban, hogy alkalmazkodóképesebbé és rugalmasabbá váljunk a munkánk során.
Öngondoskodás
Az, hogy hogyan érezzük magunkat az életben és a világban, komoly hatással van arra, hogy hogyan tudjuk kezelni a stresszt. Azok az emberek, akik felismerik a problémáikat és szükség esetén képesek megbeszélni azokat egy pszichológussal, sok energiát szabadítanak fel egyéb stresszforrások kezelésére. Azok az emberek, akik jobban odafigyelnek magukra és vigyáznak a mentális egészségükre, egyértelműen sikeresebbek a munkájukban is.
Önismeret
Az önismeret azért fontos, mert lehetővé teszi, hogy felismerjük a korlátainkat, és segítséget kérjünk munkatársainktól, amikor nem látjuk a kiutat. Amikor azt érezzük, hogy inkább feladnánk valamit, amit éppen csinálunk, vagy elhalasztanák, függetlenül a következményektől, mert egyszerűen túl sok a tennivaló. Ha kellő önismerettel rendelkezünk, tudni fogjuk, hogy hol van az a pont, amikor eljött az idő, hogy segítséget kérjünk.
Nyitottság az új dolgokra
Egy másik nagyszerű soft skill, az a hajlandóság az önképzésre, az új dolgok elsajátítására függetlenül attól, hogy milyen tapasztalattal rendelkezünk. Bárki, akiben megvan a hajlandóság és az alázat arra, hogy folyamatosan kíváncsi maradjon és tanuljon, az csodálatra méltó. Ez a készség bátorítóan hat a kollégáinkra is és jót tesz a cég munkakultúrájának.
Realitásérzék
Azok az emberek, akik reális szemlélettel rendelkeznek, általában jobban meg tudnak birkózni a stresszes helyzetekkel. Úgy látják a dolgokat, ahogy vannak, anélkül, hogy bármit is manipulálnának a fejükben. Ennek eredményeként jobban kezelik a stresszt. Azt azonban, hogy valaki reális szemlélettel rendelkezik-e, nem mindig könnyű kiszűrni egy állásinterjú során.
Empátia
Az egyik legfontosabb készség, amelyet minden alkalmazottnál keresnek a cégek, az az empátia. Valójában ez az egyik legfontosabb készség, amely a munkában és az életben egyaránt szükséges. Ez ugyanis lehetővé teszi, hogy valaki hatékonyan tudja „olvasni” az emberek szándékait és ennek megfelelően tudjon alkalmazkodni hozzájuk. Ez jobb megértéshez vezet a munkahelyen belül, elősegíti a baráti együttműködést, és bátorítja a bizalmi kultúrát.
A határok meghúzása
Miközben a legtöbb cég azt várja el, hogy az új munkatársak elkötelezettek legyenek a vállalat küldetése iránt, valójában sokkal előnyösebb, ha olyan munkatársat vesznek fel, aki egészséges módon tudja meghúzni a határokat a munka és a magánélet között. A munkamániás alkalmazottak irreális elvárásokat támaszthatnak magukkal szemben, ami hosszú távon kiégéshez vezet.
Szerző: K.T.
Fotó: Envato