A beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt ismét leállt a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban; a vállalat a munkavállalói oltására és új modellje sorozatgyártásának előkészítésére használja ki az időt.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tájékoztatása szerint az egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban. A kecskeméti gyár emiatt a tervek szerint a 17. naptári hétig (amely május 2-ig tart) bezárólag módosította termelési programját.
A baon.hu megyei hírportál dolgozóktól szerzett értesülésekre hivatkozva írta meg, hogy a kecskeméti gyárban a termelés április 21-étől, várhatóan május 2-áig szünetel.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében arról írnak, hogy a gyárban több oltópontot is kialakítottak, így ezekben a napokban jelentős számú munkavállalónak ajánlják fel a koronavírus elleni védőoltás lehetőségét, amennyiben erre önként jelentkeznek.
Közölték azt is, hogy ebben az időszakban is az érvényben lévő munkaidőkeretet alkalmazzák. Ez azt jelenti, hogy a munkatársak ezekre a napokra is megkapják alapfizetésüket, valamint a megfelelő juttatásokat.
Az idén januárban már volt egy termelés-leállás a kecskeméti Mercedes gyárban: január 20-tól tíz napig szünetelt a termelés szintén a beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt. A félvezető áramköröket gyártó Intel április 22-én jelezte, hogy nem látja a végét a nemzetközi piacon az elektronikai alkatrészek kínálatában bekövetkezett hiánynak.
A Daimler az idei első negyedévi mérlegbeszámolója alkalmából közölte, hogy a korábban tervezettnél több alkalmazottat kíván részmunkaidőben foglalkoztatni az elektronikai alkatrészek hiánya miatt. Harald Wilhelm pénzügyi igazgató azt közölte, hogy az elkövetkező hetekben “hol itt, hol ott” termelésleállás és részmunkaidős foglalkoztatás várható.
Fotó: autoblog.hu
Forrás: MTI
#autoipar #foglalkoztatas #oltas #munkaidokeret #ber