Legyen a turizmus ismét húzóágazat – megújult a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia

H I R D E T É S

A célok nem változtak: évi 20 millió vendég, 50 millió vendégéjszaka, illetve, hogy a turizmus legyen ismét a magyar gazdaság húzóágazata, és 2030-ig Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja.

Elfogadta a kormány a megújult Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát. A dokumentum kidolgozásában részt vevő 49 szakmai szervezet és 5 történelmi egyház képviselői közös nyilatkozatot írtak alá az összefogásról, együttműködésük megerősítéséről.

Guller Zoltán Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója felidézte: az elmúlt bő egy évben soha nem látott nehézségekkel kellett szembenéznie a szektornak és a benne dolgozóknak az egyik pillanatról a másikra. Minden nehézség ellenére azonban “itt vagyunk, és dolgozni szeretnénk” – fogalmazott, hozzátéve, hogy nem gazdasági mentőcsomagot vagy jogszabályokat szeretnének készíteni, hanem vendéget fogadni.

A sajtótájékoztatón a dokumentum legfontosabb irányvonalai között a digitalizációt, az adatvezérelt ágazatirányítás kiteljesítését, az ágazat további fehérítését, a fogyasztói szempontú marketing és értékesítés megvalósítását, a szakmai képzések és az oktatás fejlesztését emelték ki. A stratégiában külön fejezetben jelenik meg a vendéglátás, az egészségturizmus, az üzleti és konferenciaturizmus és a vallási turizmus.

A stratégia fő üzenete, hogy a turizmus és a vendéglátás nem csak foglalkozás, hanem hivatás. Az a közös cél, hogy a szektor képviselői másoknak is átadjanak abból az élményből, amelyet Magyarország jelent számukra, és azért dolgoznak, hogy megoszthassák az ország iránti szeretetet – hangzott el a sajtótájékoztatón.

Forrás: MTI

#turizmus #gazdasag #oktatas #digitalizacio

H I R D E T É S