munkaeropiac, vallalkozas, karrier, kornyezetvedelem
Fotó: Envato

50 éves a Rossmann

Fél évszázados a Rossmann – 50. születésnapot ünnepel a német drogérialánc

blank
blank

H I R D E T É S

50 évvel ezelőtt, 25 évesen nyitotta meg drogériáját, a „Kozmetikai cikkek piacát” Dirk Rossmann, Hannoverben. Ez volt az első önkiszolgáló drogéria Németországban, így őt azóta is e koncepció kiötlőjeként és úttörőjeként tartják számon – tájékoztatta portálunkat a társaság.

Az első két Rossmann drogéria 1972-ben Türingiában és Szász-Anhaltban nyílik meg, a következő évben pedig megkezdődik a terjeszkedés Kelet-Németországban. Nem sokkal azután a Rossmann útja a határokon túlra vezet: Kelet-Európa első üzletei a lengyelországi Lodzban, és hazánkban, Debrecenben nyitják meg kapuikat – írják a közleményben.

A kentaur története

A piros és fehér szín kívül és belül egyaránt dominál, ezeket tükrözi a logó is. A Rossmann ’O’ betűjében egy kentaur bújik meg, ez a görög mitológiából származó lény szimbolizálja az alapító-tulajdonos, Dirk Rossmann nevét. A ’Ross’ németül tüzes paripát, míg a ’Mann’ embert jelent, így került a kentaur a vállalat logójába.

Sajátmárkás termékek

1996-ban Dirk Rossmann eldönti, hogy elindítja sajátmárkás üzletágát, mely termékeket a vásárlók igényei alapján fejlesztenek ki. Egy évvel később négy sajátmárkás termékkel lép piacra: babáknak szánt termékekkel, női higiéniai cikkekkel, fényvédővel és állateledelekkel. Mára a termékportfólió 28 Rossmann márkára nőtt, a bioélelmiszerektől, illetve a mosó-, és tisztítószerektől kezdve az egészségügyi és az arc- és testápolókon át a dekorkozmetikumokig terjed – lefedve a mindennapi élet legfontosabb területeit.

Fenntarthatóság

A fenntarthatóság kezdettől fogva kiemelt jelentőséggel bír a Rossmann életében. Sajátmárkás termékpalettáján számtalan klímasemleges, illetve különböző minősítésekkel (például vegán, bio, parfümmentes) rendelkező termék található.

„A fenntarthatóság számunkra egy folyamat – nem szabad abbahagynunk a fenntarthatóság és a jobbá válás érdekében folytatott munkánkat! Mindezt nem a lelkiismeretünk megnyugtatására tesszük, hanem önmagunkért, Földünkért és az utánunk következő generációkért, akiknek munkánk eredményeit hátra hagyjuk” – fogalmaz Dirk Rossmann, a vállalat alapító-tulajdonosa.

blank

Nemrégiben Magyarországon is megjelent Dirk Rossmann könyve, „A polip kilencedik karja” c. ökothriller, mely napjaink problémáit boncolgatja. Dirk Rossmann szerint a klímaválság jelenleg egy olyan égető probléma, amely mihamarabbi megoldásokat követel. Letehetetlenül izgalmas regényének célja, hogy felismerjük, nem várhatunk tovább, egyéni és társadalmi szinten is cselekednünk kell – áll a közleményben.

„Gondolkodásunkat és működésünket nagyban meghatározzák az anyavállalat irányelvei. A Rossmann vállalat az, ahol a tradíció és innováció találkozik. Magyarországon jövőre mi is kerek számot ünneplünk: 30 évesek leszünk. Hosszú évek kemény munkája van a hátunk mögött, de a jövőben is azon dolgozunk majd, hogy felelős vállalatként minél többet tegyünk gazdasági-, társadalmi és környezeti szinten és az anyavállalatunktól kapott értékeket méltón képviseljük” – mondta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Rossmannról

A vállalat mára 8 országban, több mint 56 ezer alkalmazottal és mintegy 4,5 ezer üzlettel Európa egyik legnagyobb drogérialánca.
2021-ben a Rossmann Csoport 11,1 milliárd eurós árbevételt ért el Németországban, Lengyelországban, Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Albániában, Koszovóban, Spanyolországban és Törökországban.

Fotó: Envato

H I R D E T É S