Német zászló

A német fogyasztói hangulat jobb, mint másfél éve

H I R D E T É S

A fogyasztók hangulata érezhetően javult, de ez még nem jelent trendfordulást állítják a német kutatók. A döntő tényező szerintük az, hogyan folytatódik a koronavírus-járvány.

Kutatási eredmények mutatják, hogy az utóbbi időben tapasztalható drágulások ellenére a fogyasztói légkör javult. Ennek az okát arra vezeti vissza a nürnbergi GfK fogyasztóvédelmi kutatócég, hogy az emberek egyre biztosabbak abban, hogy a járvány negyedik hulláma jóval kevésbé lesz hangsúlyos az előző háromhoz képest. A cég szerint a német gazdaság fellendülése, a növekvő jövedelmi kilátások és az ehhez kapcsolódó növekvő fogyasztási hajlandóság mind hozzájárulnak a fogyasztói klíma helyreállításához.

Persze mindez nem jelenti azt, hogy minden a régi. A vírus miatti korlátozások még mindig tompítják a vásárlási kedvet az országban. Jó jel azonban, hogy miután a jövedelmi kilátások stagnáltak az előző hónapokban, szeptemberben ezzel ellentétben érezhetően élénkültek. Fontos szem előtt tartani azonban, hogy például az élelmiszerek és az energia – hasonlóképpen, mint Magyarországon – 1993 óta nem voltak olyan drágák, mint most.

Németországban viszont nemcsak a fogyasztók bizakodók, a cégek is pozitívan néznek az elkövetkező hónapok elé, és új alkalmazottakat vesznek fel. Az Ifo müncheni gazdaságkutató intézet foglalkoztatási barométere három éve a legmagasabb szintet – 104,3 pontot – mutatja jelenleg – derül ki havi vezetői felmérésükből.

Az is kiderült, hogy az anyaghiánnyal küzdő feldolgozóiparban a foglalkoztatási barométer összességében kissé csökkent, míg a gépipar és az elektromos ipar dolgozói számának növelését tervezi. A szolgáltatók esetében pedig az érték jelentősen nőtt, az IT-szektorban például nagy alkalmazottszámbeli bővítés várható. A koronavírus-krízis nagy vesztese, a vendéglátóipar szereplői korábban nagyon óvatosak voltak, most azonban bizonyos fokú bizalomnak is teret adtak. A kiskereskedelmi szektorban az enyhén pozitív tendencia szinte változatlan maradt, az építőiparban pedig a jobb gazdasági helyzetet jelentősen kibővített foglalkoztatási tervek tükrözik.

Forrás: https://www.spiegel.de/wirtschaft/service/gfk-konsumklima-verbraucherstimmung-so-gut-wie-seit-eineinhalb-jahren-nicht-mehr-a-c9e25abc-f8b3-4b29-af0d-66696c487244

Szerző: T.M.

Fotó: Envato

#koronavirus #fogyasztas #gazdasag #munkaeropiac #negyedikhullam

H I R D E T É S