Fenntartható vásárlás
Mézzel tölt üveget egy férfi

Németországban nem csak trendi, de tényleg fontos is a fenntarthatóság

blank
blank

H I R D E T É S

Egy nemrég közzétett reprezentatív tanulmányban azt elemezték, mégis mennyire fontosak a német fogyasztók számára egy-egy termék vagy éppen az azt forgalmazó cég fenntarthatósági mutatói. A válaszadók 15 százaléka szerint a „sustainability” csak egy jól hangzó kifejezés, mely hamarosan elfelejtődik. A nagy többség viszont hisz benne, hogy tehet a klímaváltozás ellen, ha kicsit odafigyel a háztartásába kerülő dolgokra.

A vizsgálat alapján a válaszadók kisebbik része, minden ötödik megkérdezett úgy gondolja, hogy a fenntarthatónak titulált árucikkek vásárlásával nem segít ténylegesen az ökológiai helyzeten, a címke csak ahhoz vezet, hogy az árut drágábban adhatják el. Összesen 10 százalékuk egyébként a klímaváltozásban sem hisz. Azonban több mint 50 százalékuk szerint igenis tehetnek a klímaváltozás ellen, habár sok – főként idősebb – ember gondolja, hogy a vállalatokat mindenképp felelősségre kellene vonni.

A fenntarthatóságon belül a legtöbben a következő három aspektust tartják a legfontosabbnak:

  • csomagolás (56%),
  • állatjólét (55%),
  • fair trade (49%), azaz méltányos kereskedelem.

Az is kiderült a felmérésből, hogy minden második válaszadó változtatott a fogyasztási szokásain a környezet érdekében: ide tartozik az új termékek és márkák kipróbálása iránti hajlandóság mellett az is, hogy készek esetenként többet fizetni a fenntartható dolgokért. Sőt, 25 százalékuk lemondott bizonyos korábban vásárolt árucikkekről a jó cél érdekében.

Mindemellett a megkérdezettek egyharmada válaszolta, hogy neki fontos az élelmiszervásárláskor a fenntarthatóság. Legtöbbjük számára a környezetvédelem, sokaknak a helyi termelők és szállítók támogatása is közrejátszik. A legnagyobb hátráltató tényezőként 40 százalékuk a magasabb árakat látja, 19 százalék szerint a fenntarthatóság csak maszlag.

Sokan vannak azonban a kérdőívet kitöltők között, akik egyenesen bojkottálnak márkákat amiatt, hogy azok fenntarthatósági mutatója nem megfelelő.  Ebbe a csoportba leginkább a fiatal, 16-29 év közötti korosztály tartozik.

A fenntartható fejlődésre vonatkozó 2030-as menetrend, amelyet az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) minden tagállama – így Németország is – elfogadott 2015-ben, közös tervet nyújt a békéhez és a jóléthez az emberek és a bolygó számára most és a jövőben. Középpontjában a 17 fenntartható fejlődési cél (SDG) áll, amelyek sürgős cselekvésre szólítanak fel minden országot. Ezek között szerepel például a fenntartható fogyasztási és termelési szokások biztosítása is.

Forrás: https://www.natur-und-landschaft.de/de/news/nachhaltiger-konsum-2021-was-den-deutschen-bei-der-nachhaltigkeit-wichtig-ist-1705

https://sdgs.un.org/goals

Fotó: Envato

Szerző: T.M.

#fenntarthatosag #ensz #nemetorszag #fogyasztasiszokasok #sdg

H I R D E T É S