Leo Grasset

Influenszerek vs. vakcinák avagy mennyit ér egy jól sikerült rossz poszt ?

H I R D E T É S

Megdöbbentő ajánlatot kaptak menő influenszerek: 2000 euró üti a markukat, ha negatívan posztolnak az egyik vakcináról.

Az influenszer egy olyan, a közösségi médiában ismert ember, aki bejegyzéseivel képes befolyásolni rajongói, követői véleményét, életmódját, döntéseit és vásárlási szokásait. Sok ilyen személy tesz közzé tartalmakat különböző orvosi és tudományos témákban, így akár a koronavírus-vakcinákról is. Most egészen durva ajánlatot kapott több európai médiaguru: volt, akinek 2000 eurós fizetséget ajánlottak, amennyiben a BioNTech/Pfizer oltóanyagát videón becsmérli.

Léo Grasset-et, aki a YouTube-on „dirtybiology” néven fut, 1,17 millióan követik. Azt nyilatkozta, azonnal gyanús volt számára az ajánlat, mely abból állt, hogy az említett vakcináról osszon meg negatív tartalmú videót: meg kellett volna írnia, hogy a BioNTech/Pfizer oltás utáni halálozási arány háromszor olyan magas, mint az AstraZeneca esetében. Ráadásul az ügyfél inkognitóban akart maradni, Grasset nem nevezhette volna meg az egyébként extrém nagylelkű szponzort. Az 1,49 millió követővel büszkélkedő német újságíró és videós Mirko Drotschmann – más néven MrWissen2go – megerősítette a Twitteren május 18-án, hogy ő is kapott ilyen ajánlatot.

Hogy ki áll az együttműködési javaslatok hátterében, arról egyelőre csak találgatnak, azonban úgy tűnik, a szálak Oroszországban futhatnak össze. A France 2 francia közszolgálati televízió szerint ugyanis az influenszerektől hasonló szlogenek posztolását kérték, mint amilyennel az orosz Szputnyik V oltóanyagot reklámozzák.

Fotó: cnc.fr

Forrás: https://de.euronews.com/2021/05/26/influencer-sollten-negatives-uber-biontech-posten-fur-2-000-euro

#jarvany #vakcina #influenszerek

H I R D E T É S