blank

Szigorodnak az akciók árcímkézési szabályai

blank
blank

H I R D E T É S

Egy akciós terméknél meg kell majd mondani, ténylegesen mennyibe került korábban. Az új szabályok célja, hogy a fogyasztók mesterségesen, az akciók előtt megemelt eredeti árakkal, majd valótlan százalékos kedvezményekkel való megtévesztését megakadályozza.

2022. május 28-tól az Unióban a vásárlókat és a kereskedőket is érintő szabályok lépnek életbe, amelyek az árcímkézésre, valamint az árkedvezmények feltüntetésére vonatkoznak. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az árcsökkentés bejelentésekor minden esetben meg kell jelölni az eladási ár mellett az eredeti árat is. Az eredeti ár pedig az, amely az árcsökkentés előtti meghatározott időszakban  – minimum 30 nap – a legalacsonyabb volt.

Amennyiben a termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban, úgy 30 helyett minimum 15 nappal kell számolni. Kivételt kell alkalmazni ezen felül arra az esetre is, amikor a termék ára folyamatosan csökken. A romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre nem lesznek érvényesek ezek a szabályok – tudta meg az Infostart.

Az új szabályok, csak a termékek árcsökkentését érintik, a szolgáltatásokét nem, a szigorítások pedig csak azokra az akciós tájékoztatásokra vonatkoznak, amelyek egy konkrét, mérhető árcsökkenést hirdetnek.

Fotó: Envato

#fogyasztovedelem #arazas #akcio

H I R D E T É S