Többmillió dolgozó veszítheti el állását az elektromos autók miatt Japánban

H I R D E T É S

A Japán Autógyártók Szövetségének elnöke szerint nem jó ötlet az elektromos autók gyors bevezetése. Ahogy Európában, úgy Japánban is felmerült ugyanis a 2050-es határidő, amikorra a teljes karbonsemlegességet célozzák meg, ezért 2030-ra már betiltanák a belsőégésű motoros modellek forgalmazását, ez azonban rengeteg dolgozó állásába kerülhet.

Akio Toyoda -aki egyben a Toyota elnöke is – azt mondta, a felmérések szerint Japánban mintegy 8 millió autó készülne 2030-ban belsőégésű motorral aminek felét szánnák exportra. A cégvezető szerint ha ezek az autók nem készülnek el, az 5 és félmillió autóipari dolgozó állását sodorja veszélybe.

„Japán export-orientált ország, ezért a karbon-semlegesség egyben foglalkoztatottsági kérdés is. Egyes politikusok szerint át kellene állnunk az elektromos autók gyártására, vagy az iparágunk divatjamúlttá válik. Szerintem viszont az állások, és a japán emberek életmódjának védelme azt kívánja, hogy a jövőnket a korábbi erőfeszítéseinkkel összhangban tervezzük meg.” – mondta.

Toyodáról köztudomású, hogy a fokozatos átmenet híve, és nem is csak az elektromos autózásban látja az iparág jövőjét. A Toyota az egyik olyan gyártó, amelynek jelentős hidrogén-autós programja van, emellett az egyik legnagyobb hibrid-gyártó a világon. Jelenleg úgy tűnik, ezt – az elektromosnál egyelőre jóval olcsóbb – technológiát terjesztenék el, az elektromos autókra való átállással pedig várnának, amíg az az olcsóbb személyautó-kategóriákban is versenyképessé válik – írja a Totalcar.

Fotó: Envato

#munkahely #toyota #e-auto

H I R D E T É S