Napjainkban már egyáltalán nem furcsa, ha valaki rendelkezik közösségi oldallal, így az sem meglepő, hogy álláskeresésre is használjuk azokat.
A Facebook és az Instagram gyakorlatilag a napjaink szerves részét képezi, de egyre többen alkalmazzák szakmai kapcsolatépítésre a LinkedIn nevű oldalt is. Bár az álláskeresés szempontjából ez utóbbi lehet a befutó, egyáltalán nem kizárt az sem, hogy a Facebookon vagy az Instagramon akad fenn a szűrőnkön valami. Ha pedig az említett két felületet nem is kizárólag álláskeresés céljából tartjuk fenn, akkor is érdemes lehet rendezett profillal bírnunk, ugyanis egy állásra való jelentkezés során a cégek jó eséllyel csekkolják a leendő munkavállaló nyilvános megjelenéseit. Az Facebook és az Instagram azonban nagy valószínűséggel a privátabb életünkbe enged betekintést, addig a LinkedIn valóban szakmai célokat szolgál, kérdés: hogyan használjuk profin és aktívan?
Töltsük ki részletesen a profilunkat!
Ez nagyon triviálisnak tűnhet, de talán ez az egyik alappillér, ami a jó LinkedIn profilt jellemzi. Szerencsés lehet, ha erre a felületre úgy tekintünk, mint egy online szakmai önéletrajza. A jó önéletrajz pedig, mint tudjuk, alapos. Írjuk le részletesen a szakmai tapasztalatainkat, hol és mit dolgozunk, milyen feladatokat bíztak ránk, valamint az eredményeink felsorolása is jó ötlet lehet. Ezen túlmenően mindenképpen töltsük ki a tanulmányainkra vonatkozó részeket, itt ugyanis tételesen fel tudjuk sorolni, hol és mit tanultunk, ez egy leendő munkáltató számára nagyon impozáns lehet.
Soroljuk fel a skilleket!
Ha a fentiekkel megvagyunk, akkor jöhetnek a skillek, azaz a szakmai kompetenciák és készségek. Itt érdemes lehet legalább 10-15 tételt felsorolni, ebből ugyanis már következtetni tudnak a munkavállalók, fel tudják mérni, milyen feladatokat tudnak ránk bízni. Hovatovább jó megoldás lehet, ha ajánlásokat, referenciákat is gyűjtünk korábbi vagy akár aktuális megbízóktól, felettesektől, akik igazolni tudják, igen ezekre mi valóban képesek vagyunk.
Szakmához kapcsolódó kulcsszavak
A LinkedIn-en nagyon fontos, hogy minél több mezőt kitöltsünk, ám ez önmagában nem biztos, hogy elég is a sikerhez. Az is lényeges, hogy pontosan milyen tartalommal töltjük fel az adott profilt. A karrierünk szempontjából fontos kulcsszavak megadása például elsődleges. Ha mondjuk pénzügyi területen dolgozunk, akkor megfelelő kulcsszó lehet a könyvelés vagy számlázás, de ha a médiában helyezkedtünk el, akkor jó ötlet lehet kiemelni, hogy a marketing irányába orientálódtunk-e vagy esetleg újságírással foglalkozunk. Ezeket a kulcsszavakat a címsorban, az összefoglaló részben, valamint a szakmai tapasztalatok felsorolásánál is bátran használhatjuk.
Legyen fotó!
Csakúgy mint az önéletrajzban, a LinkedIn profilon is elengedhetetlen egy jó fotó megléte. Itt azonban mindenképpen ügyeljünk rá, hogy profibb, szakmaibb portrét válasszunk. Amíg az Instán vagy a Facebookon elfér egy bohókásabb felvétel, itt mindenképpen igyekezzünk a profizmust sugallni. Ezen a felületen ugyanis a bizalomépítés a kulcs, egy jó fotó pedig ezt képes lehet megadni.
Szerző: G.P.
Fotó: Envato