karrier hiba, fizetésemelés, karrier tippek, tanácsok
karrier hiba, fizetésemelés, karrier tippek, tanácsok

Ez a 3 legnagyobb karrier hiba a Microsoft volt HR vezetője szerint

blank
blank

Az Insidernek adott interjújában Chris Williams a Microsoft korábbi HR alelnöke számol be. Több mint 40 éves üzleti és vezetői munkája során látta, hogy az alkalmazottak és a vezetők – szolgálati időtől függetlenül – ugyanazokat a meggondolatlan döntéseket hozzák.

Íme három karrier hiba, amit szerinte érdemes elkerülni:

1. hiba: Felmondással fenyegetőzni a vállalatnál

Frusztrációból sok alkalmazott ultimátumot ad és azzal fenyegetőzik, hogy elhagyja a vállalatot, hogy magasabb fizetést vagy jobb pozíciót kaphasson.

Williams elmagyarázza, hogy ez ritkán megy úgy, ahogy a munkavállaló reméli. A felmondással való fenyegetés a vezető szemében a munkavállalót meggondolatlannak és irracionálisnak tüntetheti fel. Ha pedig már korábban is panaszkodtál, úgy tűnhet, mint egy hosszan elhúzódó hiszti. Az is előfordulhat, hogy a vezető ezt álcázott felmondásnak tekinti, és azt feltételezi, hogy úgyis távozni készülsz – bármit is tenne.

Williams szerint, ha eljutsz addig, hogy ilyen módszerhez folyamodj, már veszett ügyed van.

2. hiba: Fizetésemelést kérsz

Ha fizetésemelést kérsz, eleve rossz pozícióból indulsz.

A fizetésemelés nem lehet szívesség. Ne hozd fel a munkaerőpiacion lévő fizetéseket vagy azt, hogy mások mit kapnak, vagy azt, hogy egy családot kell eltartanod.

Ehelyett Williams azt javasolja, hogy a beszélgetést egy úgynevezett értékcserének tekintsük. Számold ki, hogy milyen értéket teremtesz a vállalat számára, például az általad termelt bevételt vagy az általad elért megtakarításokat.

3. hiba: Nem teszed a főnöködet a szövetségeseddé

Williams szerint a főnököd a legjobb szövetségesed a munkahelyeden. Olyasvalakit akarsz magad mellé, aki ott lesz a szobában, amikor elbocsátásokról, előléptetésekről és emelésekről döntenek.

Nem kell a főnököd legjobb barátjának lenned ahhoz, hogy elnyerd a kegyeit. Williams azt tanácsolja a munkavállalóknak, hogy a négyszemközti megbeszéléseken beszéljenek az eredményeikről, keressenek olyan feladatokat, amelyekkel levehetik a főnöküket a lábukról, és legyenek támogatóak a főnökük és a csapatuk iránt.

Forrás: Insider