Közösségi
Közösségi

Munkakeresés a közösségi médiában: Használd (ki) okosan!

blank
blank

Ma már nem kérdés, hogy jelen vagyunk a közösségi médiában. Inkább az a kérdés, hogy a jelenlétünket mire használjuk. A munkakeresésben éppúgy hasznát vehetjük, mint a szórakozásban.

A közösségi média nem csupán a barátokkal, távol élő családtagokkal való kapcsolattartásról és a szórakozásról szól. Megállhatsz és megelégedhetsz ezzel, de ennél sokkal okosabban is használhatod, ugyanis a karrierépítés és az álláskeresés egyik leghatékonyabb eszköze lehet. A digitális lábnyomunk – vagyis amit megosztasz magadról az interneten, a közösségi oldalakon – hatással lehet a (leendő) munkaadódra is.

Álláskeresés a közösségi médiában

Az összes elérhető online álláskereső oldalon regisztrált tag vagy és aktív profillal rendelkezel, mégsem találtad meg álmaid munkáját? Fedezd fel az álláskeresés új forrásait és használd ki a bennük rejlő lehetőségeket.

LinkedIn

A LinkedIn kifejezetten a szakmai hálózatépítésre és karrierépítésre lett tervezve. Nem csoda, hogy HR-esek és toborzók többsége is itt keres először információt egy jelentkezőről. Egy hely, ahol nemcsak állásokat találhatsz, hanem a professzionális jelenlét alapja is lehet, ha jól csinálod. Egy felület, ahol kapcsolatokat építhetsz.

Ahhoz, hogy igazán jelen legyél töltsd ki teljesen a profilodat. Legyen profilképed (előnyös és jól kivehető), írj magadról, munkáidról egy remek összefoglalót, tüntesd fel a tapasztalataidat, készségeidet. Bátran jelentess meg ajánlókat korábbi munkáltatóidtól és azt sem árt, ha időközönként posztolsz valamit, ami igényes és a te gondolkodásmódodat is kifejezi. Csatlakozz olyan személyekhez, csoportokhoz, ahol te is találhatsz vagy téged találhatnak meg. Akárcsak az önéletrajzod esetében, ezt a profilodat is tartsd naprakészen. Sőt ügyelj arra, hogy a kettő összhangban legyen egymással.

TikTok

Hogyan segíthetné egy olyan platform a munkakeresést, ahol csak néhány perces videók sorakoznak egymás után?Lehet, hogy meglepőd, de a TikTok egyre több pályakezdő és kreatív szakember számára jelent valós lehetőséget a személyes márkaépítésre. Ez a kreativitás kibontakoztatásának, felfedeztetésének egy remek lehetősége. Ráadásul kiválók tippeket kaphatsz álláskeresés, önéletrajz írása vagy állásinterjú témában. Ha van ötleted, gondolatod, ne tartsd magadban. Kihasználhatod a TikTok adottságait arra is, meg megoszd szakmai tudásodat egy figyelemfelkeltő videóban. Készíts egy bemutatkozó kisfilmet, de kimondottan ügyel arra, hogy legyél önazonos és hiteles.

Instagram

Az olyan kreatív iparágakban, mint amilyen a marketing, a design, a fotózás, a divat vagy a szépségipar, az Instagram helyet adhat a te saját vizuális portfóliódnak is. Egy jól összeállított sztorisorozat olyan figyelemfelkeltő is lehet, hogy belépődet jelentheti egy interjúra. A vizuális márkaépítés terepeként is gondolhatsz az Instára, ezért hoz létre egy olyan szakmai profilt, ahol a portfoliódat, az önéletrajzodat is szerepelteted. Ügyel arra, hogy mindig legyenek új tartalmak az oldaladon, posztolj rendszeresen. Használj releváns hashtageket.

Facebook

Sokan magáncélra, kikapcsolódásra használják csupán a Facebook-ot. Pedig ezt a közösségi média felületet sokkal tudatosabban is használni lehet. Csatlakozz álláskereső csoportokhoz, szakmai közösségekhez, hogy információkat gyűjthess. Nézd át az oldaladat és a privát posztjaid, tartalmaid láthatóságát módosítsd, hogy a leendő munkaadód ne lásson mindent, amit te nem szeretnél. Pörgesd át a bejegyzéseidet és szelektáld ki azokat, amelyek esetleg nem jó fényt vetnek rád. Nehogy egy ilyen lépés válasszon el a munkalehetőségtől.

A közösségi média már nemcsak arról szól, hogy jelen vagyunk az online térben is, hanem egy jól karbantartott, célzott és hiteles online profil pozitív benyomást kelthet, segíthet új lehetőségekhez jutni. Használd tudatosan, hogy a karriered szolgálatába állítsd ezeket a platformokat.

Szerző: Rónai Márta
Kép forrása: Pexels