Szeretnéd, ha könnyedebben telnének a hétköznapok? Nos, ezek a munkahelyi szokások biztosan segíthetnek. A mindfulness angol szót magyarra általában tudatos jelenlétként vagy éber figyelemként szoktuk fordítani. A lényege a figyelem irányítása egy adott módon: szándékosan és ítélkezésmentesen a jelen pillanat tapasztalatai felé. Ma már széles körben elterjedt, és bizony a karrierünkre is jó hatással lehet. Mutatjuk, hogyan.
Vegyél mély lélegzetet
Veled is előfordult már az irodában, hogy úgy érzed felrobbansz a sok-sok gondolattól a fejedben, de közben fogalmad sincs, hogyan oldd meg a körülötted lévő káoszt? Ebben az esetben már néhány mély lélegzet is segíthet, hogy jobban érezd magad. Ez a gyakorlat kevesebb mint egy percet vesz igénybe, de támogatást nyújt abban, hogy visszatérj a jelenbe, valamint megnyugtasd az elméd. Próbáld ki!
A munkahelyi szokások közé vegyük fel az egészséges sétát is
A járdán, a folyosón, a metró felé tartva – tedd el a telefonod, és érezd a lépteidet. A munkaidődben is beiktathatsz rövidebb sétákat még akkor is, ha ez csak a büféig tart. A lényeg az, hogy nem tesz jót az egészségednek, ha az asztalodnál ülsz 8-10 órákat. A testednek és a lelkednek is jót fog tenni a mozgás.
Tanuld meg, hogyan kell valójában meghallgatni másokat
Sokaknak meg kell tanulniuk, hogyan lehet jól meghallgatni másokat, de az biztos, hogy megéri. Próbáld ki, hogy legközelebb, amikor valaki a munkában hozzád beszél ne figyelj a telefonodra vagy a monitorra és semmiképp se álmodozz. Ha tényleg figyelsz a beszélgetőpartneredre sokkal hatékonyabbá válhatsz. Emellett pedig könnyebben fogsz kapcsolódni másokhoz, és még közelebb kerülhetsz a kollégáidhoz.
Fejezd be az egyik feladatot, mielőtt egy másikba kezdenél
Ha a munkanapod tele van egymást követő Zoom-megbeszélésekkel és Slack-üzenetekkel, próbálj meg ellenállni a a multitasking kísértésének. Nem szabad az elménket állandóan gépként kezelni, mert hamar kiéghetünk. Engedd meg magadnak, hogy befejezel egy feladatot, mielőtt belekezdesz egy újba. Így is lehetsz hatékony, ha az idődet jól osztod be.
A munkahelyi szokások közül a legfontosabb: a stresszt ne elnyomd, hanem dolgozd fel!
Ne próbáld mindenáron elterelni a figyelmedet, amikor valami feszültté tesz. A negatív érzelmeket ugyanúgy meg kell élnünk, hogy feldolgozhassuk őket. Ez a technika segíthet abban, hogy a későbbiekben már sokkal kevesebb olyan inger legyen, ami felbosszant vagy dühössé tesz.
Zárd le a munkanapodat rituáléként
A munkaidőd végén zárd le a laptopodat, valamint tudatosítsd magadban, hogy lejárt a műszakod. Ezáltal sikerülhet átlépned abba a térbe, ami a magánéleted. Fontos, hogy jelen legyél, és ne a munkádon járjon az eszed, amikor már nem dolgozol. A személyes kapcsolataidra is jobb hatással lesz, ha sikerül elengedned magad.
Forrás: The New York Post
Kiemelt kép: Freepik