blank

 Ez a munkahelyi trend most a legnépszerűbb a Z generációsoknál, következményei is lehetnek

blank
blank

Itt egy újabb munkahelyi trend, amit a Z generáció egyre népszerűbbé tesz, de a munkahelyi vezetőket egyáltalán nem teszi boldoggá. A fiatalabb korosztálynál mostanra igen gyakorivá vált, hogy az üzleti utakra magukkal viszik a barátaikat, a párjukat vagy éppen a családtagjaikat.

A munkahelyi trend lényege, hogy minden előnyt kihasználnak

Bajban vannak azok a vállalatok, amelyek teljes mértékben állják a munkahelyi utazásokat, sőt még lazára is veszik azokat. A fiatalok körében ugyanis egyre jellemzőbb, hogy ezekre az utakra nem egyedül mennek el. Bár a legtöbb munkahelyen a vállalatok nem szólnak azért, ha valaki a business trip során a kiruccanásra és a városnézésre is szán időt, de az már más tészta, ha közben kiderül, hogy egy plusz főt is magukkal vittek, mindezt persze anélkül, hogy szóltak volna valakinek a munkahelyükön.

A munkahelyi trend a TikTokon is terjed

A népszerű platformon egyre több videó van fent a jelenségről, amit angolul csak úgy hívnak, hogy „bleisure”. Ilyen posztok születnek:

Álomélet, amikor a legjobb barátnődet viszed magaddal az összes munkahelyi utadra.

Amikor a pasid elvisz téged egy New York-i üzleti útra, de neki egész nap dolgoznia kell, míg te élvezed a puccos szállodát és felfedezed a várost.

Imádom, hogy a barátnőm minden egyes üzleti útjára magával vihet, ez egy ingyen nyaralás nekem.

Ez derült ki egy kutatásból

A Crowne Plaza szállodalánc megbízásából a YouGov 12 000 ember körében végzett felmérése kimutatta, hogy a munkavállalók 74 százaléka meghívna egy családtagot vagy barátot egy munkahelyi útra. Az eredményekből pedig az is kiderült: minden ötödik ember bevallotta, hogy erre már volt is példa, de persze anélkül, hogy szólt volna a munkaadójának. A problémát az okozza, hogy mindez titokban történik. A jövőben azonban feltételezhető, hogy a vállalatok szigorúbban fogják szabályozni az üzleti utakat, valamint jobban fogják felügyelni azt is, hogy minderre mennyi pénzt szánnak. A trend hazánkban még Európában kevésbé, de a tengerentúlon egyre népszerűbbé és követhetetlenebbé válik.

Forrás: News.com

Kiemelt kép: Freepik