A Kaspersky európai lakosság körében végzett felmérése szerint az 50 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásoknál dolgozók általánosságban kevesebb munkáltatói támogatást igényelnek a távmunkához, mint a nagyobb vállalatoknál dolgozó társaik.
Amint az több kutatásból is kiderül, egyes országokban a kisvállalkozások akár 90%-át is negatívan érintette a világjárvány, ami többek között a termelés, az értékesítés és a bevételek visszaesése, vagy akár végleges megszűnés formájában nyilvánult meg.
A Kaspersky legújabb felmérése szerint a támogatási elvárások tekintetében némi különbség mutatkozik a szociális támogatások és egyéb juttatások – például az internet- és a telefonköltségek megtérítése – területén. A kisvállalkozásoknál dolgozók 33%-a szeretne több támogatást e téren, ezzel szemben a közepes méretű vállalatoknál ez az arány már 36%. Ugyanez a minta látható a technológiai támogatás, mint például a megfelelő készülékek és informatikai eszközök biztosítása esetében is (31% szemben a 33%-kal). Az érzelmi vagy pszichológiai támogatás igénye a vállalkozásoknál nagyjából azonos mértékű: a kisvállalkozásoknál 17%, a nagyobbaknál pedig 16%.
A Kaspersky az alábbiakat javasolja az alkalmazottak távmunka-körülményeinek megkönnyítéséhez:
- nyílt, őszinte kommunikáció az alkalmazottakkal – megfelelő tájékoztatás a működésről a megváltozott körülmények között
- tájékozódni a dolgozók érzelmi állapotát, a rájuk nehezedő munkaterhet, valamint azt, hogy megvan-e mindenük a távmunkához, és hogy világosak-e számukra az üzleti folyamatok
- hozzanak létre HR és IT online kommunikációs csatornákat, nyújtsanak útmutatást minden dolgozónak a távmunkával és bizonyos szoftverek használatával kapcsolatban
- tanítsák meg az embereket az adatbiztonságra, adatvédelemre
- alkalmazzanak felhőalapú biztonsági megoldást a kiberfenyegetések ellen
#munkaeropiac #HR #IT #adatvedelem #homeoffice