Amit az álláskeresési járadékról tudni érdemes

H I R D E T É S

Az álláskereső a munkaviszonyba töltött időtartam, az egyéni, illetőleg társas vállalkozó a vállalkozói tevékenysége alatti járulékfizetési kötelezettségével szerezhet jogosultságot az álláskeresési járadékra.

Amennyiben az álláskereső, a kérelmét megelőző 3 évben legalább 360 napig munkaviszonyban állt, munkát akar vállalni, de önálló álláskeresése nem vezetett eredményre, és számára az állami foglalkoztatási szerv sem tud megfelelő munkahelyet felajánlani, jogosult a juttatásra.

A járadékot a lakóhelye szerint illetékes hivatal foglalkoztatási osztálya állapítja meg, előzetes regisztrációt követően. A járadék folyósításának leghosszabb időtartama 90 nap. Az összege a kiszámított járulékalap kiszámított 60%-a, amely nem lehet magasabb a legkisebb minimálbér összegénél. Az álláskeresési járadék folyósítási idejére az álláskereső jogosult TB ellátásra.

Szükséges dokumentumok:

  • “TB kiskönyv”/OEP igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról (a munkáltató adja ki),
  • bankszámlaszám, amennyiben rendelkezik vele és a folyósítást arra kéri
  • munkáltatói igazolás (egyszerűsített foglalkoztatás esetén),
  • a munkáltató által kiállított igazolólap az álláskeresési járadék és álláskeresési segély megállapításához a 34/2009.(XII.30.) SZMM rendelet 1§ (4) alapján
  • adatlap a bírósági végzéssel megállapított tartási kötelezettségről, amelyet a munkáltató állít ki
  • jövedelemadó adatlap a munkaviszony megszüntetésekor, amelyet a munkaáltató állít ki
  • a vállalkozói tevékenység megszüntetéséről nem szükséges igazolás, mivel annak bejelentését követően a közhiteles nyilvántartásból ez az információ lekérdezhető
  • külföldről hazaérkező munkavállaló esetében U1 munkaviszony igazolás az utolsó munkavégzés tagállamából

Forrás és bővebb információ: nfsz.munka.hu

Szerző: munkaeropiac.eu

#álláskeresésijáradék #álláskeresés #munka #jövedelem #adó #tb

H I R D E T É S