blank

Hosszútávon is marad a hibrid munkarend a Vodafone-nál

blank
blank

A cég a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert alakított ki a dolgozók számára, amelynek középpontjában a munkavállaló áll – ő dönti el, hogy távolról vagy az irodából kíván munkaidejének nagy részében dolgozni.

A Vodafone a világjárvány kitörésekor szinte azonnal otthoni munkavégzésre állt át, és az irodai tevékenységet végző munkatársak jelentős része azóta is home office-ban végzi munkáját, bár a vállalat irodái bizonyos kapacitás mellett nyitva állnak a dolgozók számára.

A vállalat kérdőívek formájában és számos más fórumon folyamatos visszacsatolást kért a munkatársaktól arról, hogyan élik meg az otthoni munkát, mennyire érzik magukat hatékonynak, kiegyensúlyozottnak és elégedettnek az irodán kívüli munkavégzés során, és ez alapján heti hány nap irodai munka lenne számukra ideális hosszútávon. Ezek eredményeképpen a vállalat azt vetíti előre, hogy a munkatársak átlagban heti 3 napot szívesen dolgoznának a jövőben is otthonról, és 2 napot az irodábólírja a Digitalhungary.

Működését felülvizsgálva, kollégáit és külső szakembereket bevonva, a felmérések eredményei alapján döntött úgy a Vodafone, hogy egyetemesíti a jelenlegi hibrid működését, amelyet hosszútávon is fenn kíván tartani.

A hibrid működésnek köszönhetően az iroda szerepe úgy változik meg, hogy fő funkciója innentől az együttműködés és a szociális kapcsolatok támogatása lesz, akinek pedig arra van igénye, az továbbra is választhatja az irodai munkát.

Fotó: Envato

#vodafone #homeoffice #hibrid #munkavegzes