A Japán Autógyártók Szövetségének elnöke szerint nem jó ötlet az elektromos autók gyors bevezetése. Ahogy Európában, úgy Japánban is felmerült ugyanis a 2050-es határidő, amikorra a teljes karbonsemlegességet célozzák meg, ezért 2030-ra már betiltanák a belsőégésű motoros modellek forgalmazását, ez azonban rengeteg dolgozó állásába kerülhet.
Akio Toyoda -aki egyben a Toyota elnöke is – azt mondta, a felmérések szerint Japánban mintegy 8 millió autó készülne 2030-ban belsőégésű motorral aminek felét szánnák exportra. A cégvezető szerint ha ezek az autók nem készülnek el, az 5 és félmillió autóipari dolgozó állását sodorja veszélybe.
„Japán export-orientált ország, ezért a karbon-semlegesség egyben foglalkoztatottsági kérdés is. Egyes politikusok szerint át kellene állnunk az elektromos autók gyártására, vagy az iparágunk divatjamúlttá válik. Szerintem viszont az állások, és a japán emberek életmódjának védelme azt kívánja, hogy a jövőnket a korábbi erőfeszítéseinkkel összhangban tervezzük meg.” – mondta.
Toyodáról köztudomású, hogy a fokozatos átmenet híve, és nem is csak az elektromos autózásban látja az iparág jövőjét. A Toyota az egyik olyan gyártó, amelynek jelentős hidrogén-autós programja van, emellett az egyik legnagyobb hibrid-gyártó a világon. Jelenleg úgy tűnik, ezt – az elektromosnál egyelőre jóval olcsóbb – technológiát terjesztenék el, az elektromos autókra való átállással pedig várnának, amíg az az olcsóbb személyautó-kategóriákban is versenyképessé válik – írja a Totalcar.
Fotó: Envato
#munkahely #toyota #e-auto