Személyes márkaépítés
Személyes márkaépítés

Személyes márkaépítés: Hogyan pozícionáld magad a munkaerőpiacon?

blank
blank

Sosem tudod, hogy mit hoz a holnap. Az előléptetés, a karrierváltás, az álláskeresés mind az életünk része lehet, és nem árt, ha tudatosan gondolkodunk. Tudd meg, hogy mit jelent a gyakorlatban a személyes márkaépítés.

A mai versenyképes munkaerőpiacon a szakmai tudás és tapasztalat már nem mindig elegendő ahhoz, hogy megmutathasd milyen potenciál rejtőzik (még) benned. Ahhoz, hogy  kiemelkedhess, egyre fontosabbá válik, hogy tudatosan építsd a személyes márkádat.

Mit jelent a személyes márkaépítés?

A személyes márka az, amit mások látnak és gondolnak rólad. Az a benyomás, amelyet mások kialakítanak a kommunikációd, a megjelenésed, a viselkedésed, a szakmai teljesítményed, az értékrended alapján. Ha azt szeretnéd, hogy mindez pozitív összképet mutasson, akkor annak tudatos formálását kell megcélozni. Ez az önmarketing egy hosszú távú stratégiai folyamat, amely az önazonosságra, hitelességre és következetességre épül.

Így alakítsd ki!

A legelső lépés a tudatos önreflexió. Azaz meg kell találni azt, hogy miben vagy jó, milyen értéket képviselsz és mi motivál.

Ha ez megvan, akkor azt kell átgondolni, hogy kinek szeretnéd eladni magad, a szolgáltatásodat, a tudásodat. Ugyanis más célközönséget jelent egy munkaadó, mint egy üzleti partner vagy egy ügyfél.

Pozícionálnod kell magad. Azaz tudatnod kell a külvilággal, hogy miben vagy különleges, milyen eredményeket értél el és miben tudsz másoknak segíteni.

A mai világban már elengedhetetlen az online jelenlét és ez ezen a területen is nagyon érvényesül. A közösségi média felületek, az online felületek fontos szerephez jutnak a személyes márka építésében. Vizsgáld meg a profiljaidat, azok legyenek naprakészek, ossz meg releváns tartalmakat. Hozz létre blogot vagy weboldalt, esetleg saját portfoliót vagy podcastet. Ügyelj arra, hogy rendszeresen ossz meg tartalmakat. Használj hashtageket.

A személyes márkád felépítéséhez hasznos az online jelenlét, de érdemes offline térbe is kivinni és a nyilvánosság elé menni személyesen is.

Arra is törekedj, hogy a szakmai tartalmakon túl a személyiségedből is jusson ezekre a felületekre. Ehhez szükséged van a kommunikációra. Hozd egységbe és egyensúlyba, hogy írásaidban, beszédedben és tetteidben is egyet képviselj.

Habár személyes márkádról van szó, de másokat is érint az. Vegyél részt minél több szakmai eseményen, ahol nemcsak ismereteidet bővítheted, de szakmai kapcsolatokra is szert tehetsz. Kérj tanácsot és visszajelzést, beszélgess kollégáiddal.

A saját brand felépítése időigényes és pénzre is szükség lehet. A fizetett reklámmal fel lehet pörgetni a látogatottságot, az elérések számát, ami jót tehet.

Miért fontos ez?

Egy amerikai kutatás szerint fontos a megkérdezettek 81%-a a fontos döntések meghozása előtt kutakodik az interneten, hogy információkat gyűjtsön. Az internet tehát egy kiindulópont és nem mindegy, hogy mit fedeznek fel. Aki erős személyes márkával rendelkezik, az megkülönböztetheti magát másoktól a munkaerőpiacon. Ez magával hozhatja azt is, hogy könnyebben rátalálhat az újabb szakmai lehetőségekre és kihívásokra. A jól kiépített brand bizalmat kelt a munkáltatóban, az ügyfelekben és hosszú távon a karrier javát szolgálja. Ma már tehát egyáltalán nem az a kérdés, hogy szükség van-e a személyes márkára, hanem az, hogy mennyire vagy ebben tudatos.

Szerző: Rónai Márta
Kép forrása: